וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "עדיין אין עסקה לשחרור שליט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.12.2009 / 13:00

יו"ר הרשות הפלסטינית נועד במצרים עם הנשיא חוסני מובארק, והצהיר כי "שני הצדדים דנים בפרטים הנוגעים למספר האנשים שישוחררו ולסוגם"

רויטרס

(צילום:רויטרס. עריכה:גדי וינסטוק)

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר בצהריים (רביעי) שבשלב זה אין עסקה בין ישראל לחמאס לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. אבו מאזן אמר את הדברים במסיבת עיתונאים בשארם א-שייח, בתום פגישתו עם נשיא מצרים חוסני מובארק. "הצדדים דנים בפרטים הנוגעים למספר האסירים שישוחררו וסוגם. עם זאת, אני יכול להגיד לכם שכרגע אין עסקה", אמר אבו מאזן.

בדיווח שפורסם בסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית נמסר, כי שני האישים "דנו בקיפאון המדיני בשל העקשנות הישראלית, בהמשך הבנייה הישראלית בהתנחלויות ובכוונת הפלסטינים לפנות למועצת הביטחון שתכיר במדינה פלסטינית בגבולות 67'". שגריר הרשות במצרים הבהיר לפני הפגישה, כי אבו מאזן מעוניין לתאם עם מובארק עמדות כלפי תהליך השלום.

בתוך כך, שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט אמר היום בראיון לעיתון הכוויתי "א-סיאסה" כי מושקעים מאמצים רבים על מנת לסיים את עסקת שליט, הכוללת את שחרורם של אלף אסירים פלסטינים מהכלא הישראלי. "העיכובים נגרמים בגלל סיבוכים שמערימה ישראל", הסביר. "ברגע שהסיבוכים הללו ייפתרו, תבוצע העסקה".

בכיר פתח מרוואן ברגותי, הנמצא בבית הכלא הישראלי, אמר היום כי הוא סבור שעסקה לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט "נמצאת בשלביה הסופיים". בראיון לעיתון "אל-קודס", הרואה אור במזרח ירושלים, הביע ברגותי תקווה כי העסקה תגובש בקרוב "בתנאי שישראל תיענה לדרישות שהגיש לה חמאס". ברגותי, ששחרורו מהכלא במסגרת העסקה נמצא בלב המחלוקת במשא ומתן בין ישראל לחמאס, הוסיף כי הוא משוכנע כי עסקת שליט "תסייע בהשגת פיוס פנים-פלסטיני".

בתשובה לשאלה האם חמאס חושש משחרורו, שכן הוא זוכה לפופולריות רבה ברחוב הפלסטיני ומאיים על הפופולריות של חמאס, ענה ברגותי: "שחרורו של מרוואן ברגותי הוא אינטרס לאומי פלסטיני. חמאס מבין את התפקיד החשוב שמילא ברגותי במשך שנים ארוכות למען אחדות לאומית, ובעיקר את מסמך האסירים שגיבש (מסמך הקובע את תנאי האחדות בין חמאס לפתח – נ.י)".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully