וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: הפלסטינים מתחמקים ממו"מ כאסטרטגיה

פנחס וולף

9.12.2009 / 12:31

נתניהו אמר בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, כי לא יהיה פתרון אמיתי לסכסוך ללא מו"מ ישיר עם ישראל. ליברמן: "ישראל עשתה ויתורים מרחיקי לכת. הכדור במגרש של הפלסטינים"

"נראה שהפלסטינים אימצו אסטרטגיה של דחיית המשא ומתן עם ישראל, כדי להימנע מדרישות ישראל והקהילה הבינלאומית המחייבת פשרות מצדם". כך אמר היום (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני. לדבריו, "זאת טעות. לא יהיה פתרון אמיתי ללא משא ומתן ישיר עם ישראל, שבמסגרתו נגיע להסכמות והסדרים בין שני הצדדים". בישיבת הקבינט, שהתמקדה ביחסים בין ישראל לפלסטינים, נשמעו גם סקירות של גורמי מודיעין ונציגי מערכת הביטחון.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי, "הסקירות נגעו בעיקר לסיבות הסירוב של הרשות הפלסטינית לחדש את המשא ומתן עם ישראל על אף שורת המחוות והצעדים שישראל נקטה בחודשים האחרונים, בראש ובראשונה - השהיית הבנייה ביהודה ושומרון שמצטרפת לצעדים נוספים ובהם הסרת מחסומים בשטח, עידוד הכלכלה הפלסטינית וחיזוק התיאום הביטחוני".

בתוך כך, שר החוץ אביגדור ליברמן התייחס הבוקר להחלטת האיחוד האירופי אתמול בסוגיית ירושלים. לדבריו, "הצעת הפשרה הקובעת כי המחלוקות בין ישראל לפלסטינים ייפתרו רק במו"מ בין הצדדים טובה לישראל". בראיון לקול חשראל הוסיף ליברמן, כי "האירופים מבינים היטב שישראל אינה מכשול לשלום, אלא סירובם של הפלסטינים לחדש את המו"מ. ישראל עשתה ויתורים מרחיקי לכת, וכעת הכדור במגרש של הפלסטינים".

בנוסף, יו"ר הכנסת רובי ריבלין אמר היום ליו"ר הפרלמנט הפולני ברוניסלב קומורבסקי, המתארח בכנסת, כי אף אחת ממדינות אירופה לא תקבע מי תהיה עיר הבירה של ישראל. "לא יכול לקום בוקר אחד שר חוץ של מדינה ולהודיע לנו מהי עיר הבירה שלנו. בכל משא ומתן חייב להיות ברור מעל ספק ומעבר לכל ויכוח פוליטי, שירושלים היא בירת ישראל ותישאר מאוחדת", אמר ריבלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully