וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעללה בילדיה - ונידונה רק למאסר על תנאי

קובי מנדל

9.12.2009 / 13:00

אם שהורשעה בהתעללות בבנה ובתה הקטינים נידונה לשנת מאסר על תנאי. בנוסף, היא תהיה נתונה למעקב של שירות המבחן במשך שנתיים

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר (רביעי) שנת מאסר על תנאי לאם בת 33 מאזור השרון, שהורשעה בהתעללות בילדיה הקטינים בגילאים 14 ו-16. בנוסף, קבע בית המשפט כי היא תהיה נתונה למעקב של שירות המבחן במשך שנתיים.

לפי הכרעת הדין, סמוך לחודש מאי אשתקד היכתה האם את בנה בראשו, באמצעות כוס, ובמועד אחר היכתה אותו בעזרת מוט ובאמצעות ידיה ומשכה בשערות ראשו. ביולי 2007 תקפה את בתה – אז בת 14, כשסטרה על לחייה, משכה בשערות ראשה והורתה לה לעמוד בפינה על רגל אחת ארבע שעות. הנאשמת גם היכתה את בתה בהזדמנויות נוספות ואף דרשה ממנה לעסות את רגליה.

האם שהורשעה היא גרושה ואם לשלושה ילדים קטינים. היא עלתה מרוסיה יחד עם בעלה, ולאחר שנולדו שלושת ילדיהם התגרש הזוג, והיא גידלה לבד את הילדים. במשך מספר שנים היא עבדה בעבודות ניקיון מזדמנות בלבד וחיה מהבטחת הכנסה. כמו כן, היא נהגה לשתות אלכוהול. שירות המבחן פירט את נסיבות חייה הקשות של האישה ואת מצבה הבריאותי והמליץ שלא להטיל עליה עונש מאסר בפועל, אלא צו מבחן בלבד.

השופטת ברכה בר זיו ציינה בגזר הדין כי "מעשי אלימות בתוך המשפחה נתפסים כבעלי חומרה מיוחדת במערכת האיסורים הפליליים העוסקים בעבירות אלימות. הציפייה האנושית הטבעית הינה כי בתוך משפחה ישררו יחסי אהבה, הרמוניה, וכבוד הדדי. הפרתה של ציפייה זו הופכת את השימוש באלימות במשפחה לתופעה העומדת בניגוד עמוק לחוש הצדק האנושי". השופטת הוסיפה, כי "יתר על כן, במסגרת המשפחה, מופעלת האלימות על פי רוב בידי החזק כלפי החלש. פערי הכוחות הם גדולים כשמדובר באלימות כלפי קטינים או כלפי בת זוג; באלימות במשפחה, נגישותם של קרבנות העבירה למערכת המשטרתית או למערכות הסיוע האחרות היא ענין מרוכב וקשה, הטעון רגשות חזקים, פחדים ואימה".

לדברי השופטת, "הבושה, והרצון לשמור על שלמות המשפחה הופך לא אחת את התלונה על אלימות במשפחה למהלך קשה וטעון. לא אחת, קיימת תלות כלכלית ורגשית של בן הזוג המוכה בבן הזוג המכה, ותלות זו גם היא מקשה על חשיפת הפגיעה. גורמים אלה ואחרים בשילובם, משווים מימד מחמיר לעבירות אלימות במשפחה". השופטת כתבה עוד כי "נפוצותן של עבירות אלה, והצורך להגן על קרבנות האלימות שהם על פי רוב חסרי ישע, תורמים אף הם להחמרה הנדרשת בענישה בעבירות אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully