וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד רצה דירה בזול, ביהמ"ש ביטל העסקה

קובי מנדל

9.12.2009 / 10:49

עורך הדין אסף רון ניסה לרכוש מזוג קשה יום במושב צרופה את דירתם תמורת סכום נמוך. בית המשפט ביטל את ההסכם וקבע כי אינו קביל

ביהמ"ש המחוזי בחיפה דחה הבוקר (רביעי) את תביעתו של עורך הדין אסף רון ממושב צרופה לאכוף על בני הזוג אסתר ומרסל כבסה, בעלי אחד הבתים במושב את זכותו לרכוש מהם את ביתם בסכום של 300,000 דולרים בלבד. עו"ד רון הגיש את התביעה וטען כי הסכם השכירות שהוא עצמו ניסח עם בעלי הבית, הקנה לו זכות לרכוש מהנתבעים את ביתם בסכום של 300,000 דולר. השופט ד"ר עדי זרנקין קבע בהחלטתו כי מדובר בבני זוג קשיי יום, שלא היו מיוצגים על ידי עו"ד, הם אינם מורגלים בעניינים משפטיים ואינם יכולים לרדת לעומקם ולהבין דקויותיהם.

השופט עדי זרנקין הבהיר כי הסעיף המדובר בהסכם נוסח מבחינה משפטית בצורה עילגת, כאשר מצד אחד מוגדרת בו "זכות ראשונים" לרכוש את הבית, דהיינו הזכות לרכשו במחיר אשר יציע צד ג' בגינו, אך בה בעת נוקב המסמך אף את המחיר 300,000 דולרים בעבור הרכישה.

השופט ביטל סעיף זה וקבע כי בעלי הדירה לא הבינו כלל שהם מקנים לתובע זכות כלשהי לרכוש את הדירה, וכי מתוך שסמכו על התובע, כעורך דין, אף לא עיינו בהסכם לפני שחתמו עליו. עוד קבע כי בעלי הבית, לא נתכוונו להקנות לתובע זכות כלשהי לרכישת דירתם.

תוך שהוא דוחה את תביעת עורך הדין ומחייבו בהוצאות משפט בסכום של 25,000 שקלים, ציין השופט, כי הסכם שעורך עו"ד עבור עצמו, כאשר הצד השני להסכם איננו מיוצג ואף נראה כי איננו מורגל בעניינים משפטים ואיננו בעל יכולת לרדת לעומקם ולהבין את דקויותיהם, הינו הסכם אשר תמרור אזהרה גדול מתנוסס מעליו, ושומר נפשו ירחק ממנו. עוד הוסיף כי, עורכי הדין עדיין נחשבים בעיני הציבור כאנשים מכובדים שומרי חוק שאפשר לסמוך עליהם, ותדמית זו הינה בבחינת "שטר ושוברו בצידו" וכשם שהיא מקנה לעו"ד מעמד מכובד, כך מן הדין שתטיל עליו אף חובה לנהוג עם זולתו בהגינות ובמשנה זהירות.

  • עוד באותו נושא:
  • הונאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully