וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגותי מכלאו: "עסקת שליט בשלבים הסופיים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.12.2009 / 10:01

לדברי בכיר פתח הכלוא בישראל, העסקה לשחרור החייל החטוף תגובש בקרוב "בתנאי שישראל תיענה לדרישות שהגיש לה חמאס". שר החוץ המצרי: "העיכוב הוא בגלל ישראל"

בכיר פתח מרוואן ברגותי, הנמצא בבית הכלא הישראלי, אמר היום (רביעי) כי הוא סבור שעסקה לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט "נמצאת בשלביה הסופיים". בראיון לעיתון "אל-קודס", הרואה אור במזרח ירושלים, הביע ברגותי תקווה כי העסקה תגובש בקרוב "בתנאי שישראל תיענה לדרישות שהגיש לה חמאס". ברגותי, ששחרורו מהכלא במסגרת העסקה נמצא בלב המחלוקת במשא ומתן בין ישראל לחמאס, הוסיף כי הוא משוכנע כי עסקת שליט "תסייע בהשגת פיוס פנים-פלסטיני".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ישראל צריכה להיענות לדרישות חמאס" . ברגותי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתשובה לשאלה האם חמאס חושש משחרורו, שכן הוא זוכה לפופולריות רבה ברחוב הפלסטיני ומאיים על הפופולריות של חמאס, ענה ברגותי: "שחרורו של מרוואן ברגותי הוא אינטרס לאומי פלסטיני. חמאס מבין את התפקיד החשוב שמילא ברגותי במשך שנים ארוכות למען אחדות לאומית, ובעיקר את מסמך האסירים שגיבש (מסמך הקובע את תנאי האחדות בין חמאס לפתח – נ.י)".

"סוגיית האסירים היא סוגייה לאומית, השייכת לכל הפלסטינים ולא למפלגה מסוימת", הוסיף ברגותי. "כל העסקאות שנחתמו בין ישראל לפלסטינים בעשורים האחרונים כללו שחרור אסירים מכל הפלגים והארגונים. הרי השייח' אחמד יאסין (מייסד חמאס – נ.י) שוחרר מהכלא בשנת 1985 במסגרת עסקה בין ישראל ל'חזית העממית – המפקד הכללית'. שחרורו של ברגותי יחזק את הדיאלוג הפנימי ואת הסיכוי לפיוס. שחרורי אינו מאיים על חמאס, משום שזהו ארגון בעל נוכחות רבה אצל הפלסטינים.

בתוך כך, שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט אמר היום בראיון לעיתון הכוויתי "א-סיאסה" כי מושקעים מאמצים רבים על מנת לסיים את עסקת שליט, הכוללת את שחרורם של אלף אסירים פלסטינים מהכלא הישראלי. "העיכובים נגרמים בגלל סיבוכים שמערימה ישראל", הסביר. "ברגע שהסיבוכים הללו ייפתרו, תבוצע העסקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully