וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל: "ישראל מעכבת את עסקת שליט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.12.2009 / 6:05

ראש הלשכה המדינית של חמאס האשים את ”העקשנות הישראלית” בעיכוב העסקה לשחרור החייל החטוף. ”המגעים עומדים בפני קשיים. אנו דבקים בעמדותינו לשחרר את האסירים הפלסטינים”

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, אמר אמש (שלישי) כי העסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט עומדת בפני קשיים "בשל העקשנות הישראלית". במסיבת עיתונאים שקיים עם נשיא תימן במהלך ביקור בצנעא אמר משעל: "עדיין מתנהלים מגעים בנושא העסקה, אולם הם עומדים בפני קשיים בגלל העקשנות הישראלית".

חאלד משעל בקהיר. רויטרס
"חמאס דבק בעמדותיו לשחרר את האסירים הפלסטינים". משעל/רויטרס

משעל הבהיר כי למרות הקשיים של המשא ומתן לשחרור שליט "חמאס דבק בעמדותיו לשחרר את האסירים הפלסטינים, ובראשם את סמלי המאבק ואת המנהיגים. הנושא עדיין נמצא בשלב של 'קח ותן' אולם אנחנו עומדים על דרישותינו. אנו בטוחים שהעסקה תבשיל ותשרת את האינטרסים של העם הפלסטיני". משעל דן בביקור בתימן בנושא הפיוס בין חמאס לפתח. במהלך הביקור הוא נפגש עם נשיא תימן עלי עבדאללה סאלח. הביקור יארך יומיים.

מוקדם יותר אתמול נפגשו נעם ואביבה שליט עם הממונה על המשא ומתן לשחרור גלעד, חגי הדס. שמשון ליבמן, יו"ר מטה המאבק למען שחרורו של גלעד אמר לוואלה! חדשות כי מדובר בפגישה שגרתית.

בתחילת השבוע קרא שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט לישראל להתגמש במשא ומתן עם חמאס לגיבוש העסקה. בראיון שהעניק לרשת הטלוויזיה "אל-ערבייה" אמר אבו אל-רייט כי "ישראל לא צריכה להפריז בדרישותיה. עליה לשלם את המחיר שנדרש כדי להשיג עסקה. אמרנו לישראל שאם בכוונתה לקבל את החייל, עליה לשלם את המחיר שהפלסטינים דורשים מהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully