וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה בעד משאל עם על הגולן

8.12.2009 / 20:02

ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה את הערר שהגיש השר מרידור נגד החלת דין רציפות לחוק משאל העם על הגולן. מחר תועלה הצעת החוק להצבעה במליאת הכנסת

ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה הערב (שלישי) את הערר שהגיש השר לענייני מודיעין דן מרידור נגד החלת דין רציפות לחוק משאל העם על הגולן. החוק המחייב עריכת משאל עם על כל ויתור מרמת הגולן עבר בכנסת הקודמת בקריאה ראשונה ודין הרציפות נועד לאפשר לכנסת לקדמו מהמקום בו נפסק הטיפול בו במקום להתחיל את הליך החקיקה מחדש. מחר יועלה להצבעה החלת דין הרציפות במליאת הכנסת והקואליציה צפויה לתמוך בו.

ועדת השרים אישרה את החלת דין הרציפות בחודש יולי אך מספר ימים לאחר מכן הגיש מרידור את הערר. באוקטובר הסוגיה כמעט הגיעה להצבעה במליאת הכנסת משום שהערר נשכח אך אז מרידור הזכיר את קיומו. בעקבות זאת דחה יושב ראש ועדת הכנסת, חבר הכנסת יריב לוין (ליכוד) את ההצבעה על כך.

יו"ר הבית היהודי, השר דניאל הרשקוביץ, ברך על החלטת ועדת השרים ואמר כי "יש לשמור על שטחי ארץ ישראל ולהאיץ את הליכי החקיקה כדי למנוע אפשרות עתידית של נסיגות בניגוד לרצון העם".

יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת זאב אלקין שהיה ממובילי הצעת החוק בכנסת הקודמת אמר לוואלה! חדשות "אני שמח שוועדת השרים דחתה את הערר של דן מרידור ואשררה את החלטתה הקודמת. ראוי לממשלה לאומית לתמוך בחוק האומר שכל ויתור על חלק מרמת הגולן יחייב מלבד רוב בכנסת גם רוב בחברה הישראלית. אני מקווה ומאמין שמחר הכנסת תאשר זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully