וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארכת חופשת הלידה - לעשירות בלבד?

8.12.2009 / 19:53

הצעת החוק להארכת חופשת הלידה ללא תשלום ממשיכה לעורר הדים. פורום ארגוני נשים הודיע כי הוא מתנגד להצעה מאחר ומדובר בהצעה המתייחסת לנשים בעלות הכנסה גבוהה בלבד

פורום "נשים לתקציב הוגן" הכריז הערב (שלישי) על התנגדותו להצעת החוק של חברות הכנסת דליה איציק (קדימה) וציפי חוטובלי (הליכוד) להאריך את חופשת הלידה משלושה חודשים לחצי שנה. מחר צפוי להתקיים דיון בהצעת החוק בוועדה לקידום מעמד האישה. חברי הפורום המונה מעל 30 ארגונים ומאות נשים, מתנגדים להצעת החוק האמורה וקוראים לחברות הכנסת איציק וחוטובלי להוריד אותה מסדר היום ולפעול למען הארכת חופשת לידה בתשלום.

ולריה סייגלשיפר, חברת הפורום אמרה כי "מדובר במצג שווא. הצעת החוק המוצעת קובעת שהארכת חופשת הלידה לא תשולם על ידי הביטוח הלאומי אלא תילקח על ידי היולדת ללא תשלום ועל חשבונה האישי. חופשת לידה ללא תשלום הינה פריבילגיה אותה יכולות לממש נשים בעלות הכנסות גבוהות, כך שלמעשה הצעה זו היא בבחינת לעג לרש. היא אינה מיטיבה עם רוב הנשים העובדות וכלל אינה רלוונטית עבור נשים בעלות הכנסות נמוכות".

הפורום מציע כחלופה הצעה אחרת לפיה הגברים ייקחו את שלושת חודשי החופשה הנוספים בתשלום. על פי ההצעה, חודשים אלה לא יהיו ניתנים להעברה.

60 תמכו בהצעה - אחד התנגד

בשבוע שעבר אישרה הכנסת בקריאה טרומית הצעת חוק, לפיה חופשת הלידה בישראל תימשך חצי שנה במקום 14 שבועות כיום. לפי הצעת החוק של חברות הכנסת איציק וחוטובלי, נשים יולדות ימשיכו להיות זכאיות לדמי לידה במשך 14 שבועות, כפי שמקובל כיום, אך יוכלו לבחור להאריך את חופשתן ב-12 שבועות נוספים, ללא תשלום – או לשוב לעבודה בתום תקופת הזכאות לקבלת הקצבה.

"מדובר בהצעת חוק חשובה שמעבירה לראשונה את הכוח ואת זכות ההחלטה על משך חופשת הלידה לאישה העובדת עצמה", אמרה ח"כ איציק עם אישור ההצעה. "מהיום, התפיסה של החברה כולה, עובדות ומעסיקים כאחד, תהיה כי חופשת הלידה היא חצי שנה. זהו מסר חברתי ומשפחתי מובהק שמאזן את המתח המובנה בין הקריירה לאימהות ומעביר לידי הנשים העובדות בחוק את האפשרות להאריך או לקצר את חופשת הלידה שלהן ללא חשש מפיטורין".

הצעת החוק עברה ברוב של 60 תומכים, מול מתנגד אחד (ח"כ מיכאל בן ארי) ונמנע אחד. בן ארי הסביר את התנגדותו בכך שלדבריו, "המתווה הזה עלול לגרום למעסיקים להעדיף עובדים גברים על פני נשים, משום שהם ידעו שהאשה תקבל חופשה ארוכה מאוד". מספר ימים לאחר מכן, הגישה שדולת הנשים תלונה ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז נגד ח"כ בן ארי בטענה כי הוא מסית לאפליה.

בן ארי אמר בדיון במליאת הכנסת על הצעת החוק כי "בפעם הבאה שתבוא אליי אישה ויבוא אליי גבר, אני מעדיף את חודש המילואים שלו, על פני חצי השנה שלה, שהמערכת קורסת בהיעדרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully