וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן חדש בג'יי פי מורגן: יעקב פרנקל

מיכל רמתי

8.12.2009 / 20:02

פרופ' יעקב פרנקל, לשעבר נגיד בנק ישראל, מונה לתפקיד יו"ר החטיבה הבינלאומית של הבנק האמריקאי, לאחר שהיה סגן יו"ר ב-AIG וממובילי הארגון מחדש של ענקית הביטוח בשנה האחרונה

פרופ' יעקב פרנקל, לשעבר נגיד בנק ישראל, מונה לתפקיד יו"ר החטיבה הבינלאומית של בנק ג'יי.פי מורגן צ'ייס האמריקאי. פרנקל יצטרף להנהלת ענקית הפיננסים האמריקאית. פרנקל, שהיה סגן יו"ר ב-AIG וממובילי הארגון מחדש של ענקית הביטוח בשנה האחרונה, לאחר שנזקקה לסיוע בסך 182.5 מיליארד דולר מהממשל האמריקאי, התפטר מתפקיד זה בחודש שעבר, יחד עם התפטרותם של כמה מחברי ההנהלה הבכירה.

בתפקידו זה, פרנקל יסייע בעיצוב האסטרטגיה הבינלאומית בג'יי.פי מורגן צ'ייס, וייעץ בנושאים מקרו-כלכליים הנוגעים לכלכלה העולמית. במסגרת תפקידו, הוא צפוי לשמש כגורם מקשר לגופים רגולטוריים ומוניטריים, ובראשם הפדרל ריזרב בארה"ב והבנק המרכזי של אירופה (ECB). בנוסף, פרנקל ישמש כמנהל לקוחות מול לקוחות בינלאומיים, בהם בנקים מרכזיים, קרנות השקעה ממשלתיות וגופים מוסדיים נוספים.

"אני שמח על ההזדמנות להצטרף לצוות המצויין בג'יי.פי מורגן צ'ייס", אמר פרנקל בהצהרה שפירסם הבנק. "עבורי, זהו זמן מרגש ביותר להצטרף לבנק. ביצועי המגזר הפיננסי חיוניים לשמירה על התאוששות כלכלית יציבה, ואין הרבה חברות המסוגלות להוביל לשינוי כמו ג'יי.פי מורגן צ'ייס".

"אני מכיר את יעקב כבר שנים רבות, ומכבד ומעריך אותו מאוד", אמר ג'יימי דיימון, יו"ר ומנכ"ל ג'יי.פי מורגן צ'ייס, בהצהרה. "הוא צפוי להיות נכס אדיר לחברה כולה. אני מצפה לשותפותו ולתובנותיו וייעוצו", הוסיף. מנכ"ל חטיבת בנקאות ההשקעות בג'יי.פי מורגן צ'ייס, ג'ס סטיילי, אמר כי "אנו סמוכים ובטוחים כי השקפותיו ומומחיותו יוסיפו ערך רב לחברה".

פרנקל שימש בתפקיד סגן יו"ר החברה לאסטרטגיה בינלאומית מאז 2004 ועד להתפטרותו בחודש שעבר. בשנה האחרונה, פרנקל היה אחד המנהלים שהובילו את תהליך החילוץ וההבראה של ענקית הביטוח. החברה עמדה במוקד המשבר הפיננסי העולמי, כאשר הפסדי עתק שהיא צברה בתחום נגזרות הביטוח איימו למוטט אותה. החברה טרם נחלצה מהבעיות שפקדו אותה, אולם ממשיכה בתהליכי ארגון מחדש.

בפברואר השנה, במסגרת הפורום הכלכלי העולמי (WEF) בדאבוס, נשאל פרנקל לגבי חלקו במשבר שפקד את AIG, ואמר כי לא היה מעורב בהחלטות שהובילו לכשל בחברה. לטענתו אז, הבעיות שהביאו להיותה של AIG על סף קריסה היו מערכתיות והקיפו את המגזר הפיננסי כולו, ולא אפיינו את AIG לבדה. הוא ציין אז כי דירקטוריון AIG לא הבין את הסיכונים שנטלה החברה. מאז, התפטר מנכ"ל AIG באותה עת, והוחלף מספר פעמים.

פרנקל, זוכה פרס ישראל לכלכלה ב-2002, שימש בעבר גם כיו"ר החטיבה הבינלאומית של בנק מריל לינץ', שנרכש בשנה שעברה על ידי בנק אוף אמריקה, לאחר קריסת בנק ההשקעות ליהמן ברדרס. פרנקל, שבילה שתי כהונות כנגיד בנק ישראל, בשנים 1991-2000, היה מנהל מחקר בקרן המטבע הבינלאומית לפני כן, ובשנים שקדמו לכך, היה חבר בחוג לכלכלה באוניברסיטת שיקאגו, שם קיבל את קתדרת דיוויד רוקפלר לכלכלה בינלאומית.

פרנקל מכהן כיום כיו"ר קבוצת ה-G30 - ארגון ללא כוונת רווח המאגד נציגים מהמגזרים העסקי, הפרטי והאקדמי, הבוחנים תופעות כלכליות והתפתחויות בעולם הפיננסי, במסגרת מפגשים פעמיים בשנה. בנוסף, מונה באחרונה לחבר דירקטוריון בקבוצת לוא'ס שבבעלות משפחת טיש היהודית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully