וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מי שטוען שהעולם לא מתחמם - מטעה ומבלבל"

אייל דץ

8.12.2009 / 18:24

ניקולס סטרן, האיש שחיבר דו"ח על ההתחממות הגלובלית, התייחס להאקרים שפרסמו מסמכים המעידים לכאורה על מניפולציות שנעשו על ידי מדענים. "הם יצרו בלבול דווקא ברגע הקריטי ביותר"

ניקולס סטרן, אחד מהמומחים הגדולים בעולם לנושא שינוי האקלים, והאיש שחיבר עבור ממשלת בריטניה את הדו"ח על ההתחממות הגלובלית, התייחס היום (שלישי) לפרשת "אקלים גייט". בשיחה עם כתבים בלונדון אמר סטרן כי ההאקרים שפרסמו את המסמכים אשר מעידים לכאורה על מניפולציות שמדענים עשו כדי לחזק את טענותיהם בדבר ההתחממות הגלובלית "יצרו בלבול דווקא ברגע הקריטי ביותר במאבק".

סטרן הוסיף כי במידה והמדינות המשתתפות בוועידת האקלים בקופנהגן לא יצליחו להגיע להסכם, עלולה הטמפרטורה בעולם לעלות עד סוף המאה בחמש מעלות צלזיוס, ולהביא לכך שאזורים רבים בעולם לא יהיו ראויים למגורים.

בפרשה, שזכתה כאמור לכינוי "אקלים גייט", גנבו האקרים ופרסמו אלפי מסמכים אלקטרונים ותכתובות מייל של יחידת מחקר האקלים המפורסמת של אוניברסיטת מזרח אנגליה. המתנגדים לטענה לפיה התחממות כדור הארץ היא מעשה אדם, טוענים כי המסמכים, שנאספו על פני 13 שנים, מוכיחים כי המדענים ביצעו מניפולציות שונות על מנת לחזק את הטיעונים לפיהם ההתחממות היא תולדה של פליטת גזי חממה.

עיתוי הפרסום, ימים אחדים לפני פתיחת ועידת האקלים בקופנהגן, פתח מחדש דיון בנושא הגורמים להתחממות הגלובלית. יש לציין כי פאנל של מומחים של האו"ם הכריז רק לפני שנתיים כי הראיות להתחממות כדור הארץ כתוצאה מפליטת גזי חממה הן "חד משמעתיות".

בתוך כך, ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון, אמר היום לעיתון הבריטי "הגרדיאן", כי הקיצוץ בפליטת גזי החממה שהאיחוד האירופי מוביל אינו מספיק. "זה לא מספיק לומר - אני יכול לעשות את זה, אולי אני אעשה את זה", אמר בראון והוסיף שברצונו ליצור מצב בו האיחוד האירופי יתחייב לקיצוץ של 39% בפליטת גזי החממה.

עד כה, מדינות האיחוד האירופי התחייבו להפחית את פליטת גזי החממה שלהם עד שנת 2020 ב-20% לעומת הרמה שהוצגה בשנת 1990. למרות זאת, גורמים באיחוד לא פוסלים שבמידה ותושג בקופנהגן "עסקה שאפתנית", יגדל הקיצוץ ל-30%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully