וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילוי אריות

עובד אלחליבי

13.12.2009 / 12:23

עולם המיניות הוא גדול, מורכב ואין סופי. עובד אלחליבי עוזר לנו ללמוד קצת יותר על נטיותיהם המיניות של השחפים, האריות והדולפינים

כשפילה מיוחמת היא מחזרת אחרי פיל. היא מפתה אותו לקיים איתה יחסים, וברגע שהיא מתעברת היא מגרשת אותו. הפילה נושאת את העובר במשך 22 חודשים שלמים, בעוד לאבא פיל אין שום קשר עם הנולד שלו והוא מנודה לשולי החברה. חיי המין של בעלי החיים מלאים במשחקי חיזור מחושבים ומגוונים.

מה שבני האדם מכנים לעיתים כסטיות מיניות: גילוי עריות, הומוסקסואליות, ביסקסואליות וטרנסקסואליות, קיימים אצל הזכרים והנקבות בטבע הרבה לפני שהנושאים האלה נחקרו במסגרת אקדמאית. לכל מין של בעל חיים יש את האופי המיני שלו. יש כאלה שבוחרים לחיות במערכת יחסים סגורה, ויש חיות שמסוגלות לשכב 150 פעמים ביומיים. מי הן החיות שמעדיפות גינונים רכים ועדינים, ומי מסתערות על חיי מין פראיים?

מה חבל שאי אפשר להתחתן עם נברן ערבות אמריקאי

אנשים היום מהססים לסגור את עצמם במערכת יחסים, לכן הגיל הממוצע שבו אנשים נישאים או לא נישאים כלל - עלה. גם כמות הגירושים עלתה, וזה בסך הכל תהליך טבעי. הרי כך חיות רוב החיות בטבע. למעשה, רק 3% מבעלי החיים חיים באופן מונוגמי, כשהאחוז המזערי מורכב בעיקר מהאדם, מהעופות ומנברן הערבות האמריקאי. אצל העופות יש את אחוז המונוגמיה הגדול ביותר מבין בעלי החיים, כ- 90% מהציפורים חיות במונוגמיה.

לנברן, למרות שהוא חי במונוגמיה, יש חיי מין פעילים - הנברן מזדווג כל שעה במשך 30-40 שעות רצופות עם אותה בת זוג. לא פלא שהם שומרים על זוגיות בריאה. הנברן בונה מחילה, אליה הוא נכנס כדי להתגפף עם בת זוגתו. גם אחרי קיום היחסים, הנברנים נשארים לנוח בתוך המחילה, בנוסף לכך שהנברן שומר גם על התא המשפחתי שלו ותוקף נברנים אחרים שחודרים לתחום המשפחתי. בניגוד לחיות אחרות, הוא אף מסייע לנקבה בגידול הילדים. אין ספק שהנברן הוא בעל מושלם. רק חבל שהוא סוג של עכבר.

הידעת? 25% מנקבות השחפים הן לסביות

למעלה מ-1,500 זנים של בעלי חיים מתנסים באורח חיים הומו-לסבי. ביניהם סוסים, כשליש מהג'ירפות, פינגווינים ודולפינים. 25% מנקבות השחפים הן לסביות ו54% מזן מקקים בשם המקק היפני הם הומואים. תופעה יוצאת דופן קיימת אצל קופי הבונובו. בקהילות של קופי הבונובו הם מברכים זה את זה לשלום באמצעות משגל בן 10 דקות. יחסי המין אצל קופי הבונובו הם לשם חיזוק הקשרים החברתיים. הבונובו היא החיה היחידה ש 100% מחבריה מקיימים יחסים דו-מיניים. יחסי המין ההומוסקסואלים נפוצים בקרב מינים נוספים של קופים. האורנג אוטנג מסב את איבר מינו וכך יוצר חלל שאליו חודר זכר אחר.

תופעה של היפוך מגדרי קיימת אצל נקבות הצבוע. הדגדגן שלהן הוא גדול ובר זקפה, וכך משמש כפין זכרי. כך הן מפתות נקבות אחרות. אצלנו נוהגים לקרוא לזה טרנסקסואליות. לא בטוח שנקבות הצבוע יאהבו את הכינוי הזה. אך כל בעלי החיים האלה אינם משתווים למה שקורה אצל סוסוני הים. סוס ים הוא בעל החיים היחיד שבו מי שנכנס להריון הוא דווקא הזכר. סוס הים הזכר מחזר אחרי הנקבה כשהוא רוקד לפניה ריקודים במשך שעות. הנקבה מטילה ביצים לתוך נרתיק עור שנמצא מתחת לבטנו, וכך סוס הים נכנס להריון ונושא את העובר.

חיית מין

אז איזה בעל חיים מסוגל לשכב 150 פעמים ביומיים, תהיתם? מלך החיות, האריה. כדי שגור אריה ייוולד, דרוש קרוב ל 3000 משכבים בין האריה ללביאה. בתקופת הייחום של הלביאה האריה מגיב בפראות ואינו נותן ללביאה מנוח. האריה והלביאה עובדים שעות נוספות כדי להרחיב את התא המשפחתי.

כמו שראינו, לא אצל כל בעלי החיים יחסי המין מטרתם רבייה. יחסי המין ההומו-לסביים לא מניבים ילודה ועדין הם שכיחים בקרב בעלי החיים בניגוד לתורת האבולוציה הדרוויניסטית, שגורסת שיחסי מין מטרתם השבחת והגדלת המין. הדרוויניזם לא נוגע במוטיבציה של ההנאה מיחסים מיניים. מסתבר שכמה חיות לא יסברו כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully