וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באדה בינג בלונדון

דידי חנוך, לונדון

8.12.2009 / 16:05

סמסונג הציגה בלונדון את פלטפורמת הפיתוח החדשה שלה לסלולריים, Bada, והסבירה את תפקידה בעולם הסלולר

סמסונג, חברת האלקטרוניקה הגדולה בעולם השיקה היום בלונדון את באדה, פלטפורמה חדשה שאמורה לגשר על הפער בין סמארטפונים לבין מכשירים "פשוטים". באדה היא פלטפורמה שתיתן למפתחים גישה לכלי מיפוי, אנשי קשר, האצת גרפיקה וממשק פלאש מלא על מנת לספק יישומים מתקדמים למבחר רחב יותר של מכשירים.

לדבריו של ס"ה שין, מנכ"ל סמסונג אירופה, "באדה היא פלטפורמה פתוחה חדשה של סמסונג לסמארטפונים, שמציעה למפתחים אוקיינוס של אפשרויות ליצירת יישומים ושירותים למכשירים סלולריים חדשים. במיוחד יישומים המנצלים את הרשת הניידת. כמו כן, באדה היא פלטפורמה קלה לשילוב למפעילים."

כמו כן, הוסיף שין כי "סמסונג היא אחד השחקנים הגדולים באירופה במובייל, ובאדה היא חלק חשוב מאסטרטגיית המובייל של החברה. היא תהיה בלב עסק הסלולר של סמסונג באירופה. היכן שהחברה שמה דגש על סמארטפונים ומכשירים מתקדמים ".

כיום משתמשת החברה בממשק TouchWiz על מנת להריץ יישומונים ממסך הבית של מכשירי המגע שלה. באדה תריץ את גרסה 3.0 של טאצ'וויז, בנוסף ליכולות פיתוח משמעותיות יותר. באדה תוכל לרוץ בשלב זה על מכשירים מבוססי לינוקס והן על מכשירים פשוטים יותר.

במסיבת העיתונאים נראה כי הפוקוס המשמעותי ביותר בשלב זה הוא משחקים, מדיה ורשתות חברתיות. בין הדוברים בארוע היו נציגי החברות Capcom, EA וגיימלופט. בארוע הוצגה גרסה מוקדמת של משחק Resident Evil לבאדה, המשתמש ביכולות הרב-מגע של המכשיר.

באדה תאפשר לסמסונג להרחיב לתחום המובייל שותפויות קיימות שלה בתחום הטלויזיה. כך, ישולבו מכשירי באדה באקוסיסטמה שכוללת כיום את הטלויזיות ומכשירי הבלו-ריי של החברה עם חברות כמו טוויטר, יאהו! ובלוקבאסטר. ניל דיוויס מבלוקבאסטר אמר כי מכשירי באדה יוכלו לשמש הן כאמצעי לצפיה במדיה שנרכשה באמצעות הטלויזיה, והן כשלט רחוק אוניברסלי ומקוון למכשירי המדיה הביתיים.

הדרך בה מקווה סמסונג למשוך מפתחים היא תחרות, עם פרס ראשון של 300,000 דולר ופרסים בסך 2,700,000 דולר. זאת, בנוסף לשותפויות הקיימות והיכולת להשתמש בכל יישום כחנות, באמצעות רכישה מתוך היישום, כפי שניתן לעשות כיום גם ביישומי אייפון.

גילוי נאות: הכתב היה אורח סמסונג בלונדון.

  • עוד באותו נושא:
  • באדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully