וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם לא רוצים לחיות במדינה בשטריימל

אלי פינברג

8.12.2009 / 14:15

שר המשפטים רוצה להפוך את ישראל הדמוקרטית למדינה חשוכה. אלי פינברג מקווה שטהרן זה לא כאן

שמתם לב איך ביום אחד בהיר, ללא התרעה מוקדמת, התמנה למשרת שר המשפטים אדם בעל השקפות חשוכות, שמתחילות לאיים על כולנו. הכוונה היא לשר המשפטים יעקב נאמן, שהפתיע אתמול באמירה אומללה על עליונות דין תורה ושאיפתו כשר המשפטים, שמערכת החוק הישראלית תתנהל על פי ההלכה.
בדברים האלה שר המשפטים של המדינה הציונית קורא תיגר על עצם קיומה כמדינה יהודית ודמוקרטית, ומבטיח לפעול להפיכתה למדינת הלכה חשוכה. מדאיגה יותר העובדה, שהדברים נאמרים בפורום רבנים בחסות הרב עובדיה יוסף, מנהיגה הרוחני של ש"ס, שפעם אחר פעם משתלח נגד מערכת החוק וקורא לציבור נאמניו לא להתדיין בערכאות חילוניות. גם אתמול חזר הרב יוסף על אותם דברים ממש.

יש לשאול אם יימצא מישהו במערכת הפוליטית, שיקום ויאמר באופן ברור שבישראל המודרנית, בישראל הציונית, לא יקום ולא יקרה הדבר הזה. דמוקרטיה מתגוננת אמרנו פעם, זו העת של הדמוקרטיה לגונן על עצמה, לגונן על העם בפני המגיפה הזאת טרם התפשטה והרסה כאן כל חלקה טובה. עלינו לדרוש מראש הממשלה לגנות את דבריו של שר המשפטים שלו ולהתנער מהם לחלוטין.

לבחור? לא אצל נאמן

שנים רבות גופים ויחידים נלחמים בישראל בדיקטטורה הלכתית בתחום יחסי האישות, והנה מגיע שר המשפטים ופורס בפניהם את חזונו, שלא ישאיר כל תקווה לנשים עגונות, שכבר היום שבויות בידי בתי הדין הרבניים המתעללים בהן, ולא לאלפי הגרים של הרב דרוקמן שגיורם הציוני בוטל בהינף ידם של מחזירי עטרה ליושנה. מעניין איך ירגישו בישראל ההלכתית כל אלה, שהיום אומרים שצרותיהם של נפגעי מערכת המשפט הדתית אינן נוגעות להם? מה יגידו, כשהסיוט בו שרויים מעטים יהפוך לשגרת יומם שלהם. מערכת שיפוט הלכתית נכשלה פעם אחר פעם בטיפול באזרחים והוכיחה שוב ושוב שאם היתה בידם של הישראלים המבקשים להתחתן ,להתגרש או להיקבר אפשרות בחירה, הם לא היו פונים למסלול ההלכתי. זאת הסיבה הנוספת שהופכת את משנתו של שר נאמן למקוממת כל כך.

  • עוד באותו נושא:
  • יעקב נאמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully