וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

8.12.2009 / 13:22

גם אם לכלב בעיית עור או שהוא אכל שוקולד בטעות, יש מי שיעזור לכם להרגע. ווטרינר הבית של פורינה, ד"ר איל נחמיאס, עונה לשאלות שלכם

שלום רב. יש לנו כלבת לברדור מקסימה, אך יש לה בעיית עור. הרופאים טוענים שמדובר בפסוריאזיס של כלבים. שום פיתרון לא עוזר. היא מתגרדת מאוד ויש לה ריח נוראי. האם יש דברים נוספים שניתן לעשות?

עם בעיות עור כרוניות ניתן לבדוק אפשרות של שימוש במזון רפואי מיוחד לכך. יש תרופות שונות אשר מפחיתות את ההפרשה מהעור. בכל מקרה, הגישה למקרים כאלה מחייבת נטילת בדיקות שונות כמו תרבית חיידקים ופטריות, מגרד עור, טריכוגרם (בדיקת שיער) ולעיתים אף ביצוע של ביופסיה. ביופסיה היא נטילת חתיכת עור קטנה בהרדמה קצרה, על מנת לאבחן באופן מעמיק יותר.

יש לי כלב פינצ'ר מעורב בן שנתיים וחצי, והייתי רוצה לצחצח לו את השיניים. האם רק וטרינר יכול לעשות זאת? איזו משחת שיניים ומברשת מומלצות?

הווטרינר לא צריך לעשות זאת, אלא הבעלים. אפשר להעזר במשחה בטעם שכלבים אוהבים, למשל בטעם עוף, ובמברשת רכה. הווטרינר יערוך בדיקה תקופתית וימליץ במידת הצורך על ניקוי שיניים (כמו שיננית) באופן תקופתי.

לפני כמה ימים חגגנו יום הולדת, ועל הרצפה נשארו המון חטיפים וממתקים. הכלבה הייתה קשורה, וכששחררנו אותה היא אכלה כל מה שהיה על הרצפה. מאז היא משלשלת, לא אוכלת כלום ושותה מעט. מה ניתן לעשות בנידון? האם מדובר בהרעלה?

חטיפים וממתקים שאנו אוכלים עלולים להיות רעילים לכלבים, במיוחד שוקולד. רצוי שווטרינר יבדוק אותה ויבצע בדיקת דם וצואה, כדי לאבחן בזמן צורך לטיפול בהרעלת שוקולד או מסוג אחר. לפעמים האריזות עצמן נבלעות ועלולות לגרום לחסימת מעיים שתסמיניה הם שלשול והקאות. צילום רנטגן איכותי ו/או אולטרא סאונד יעזרו לאבחון.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

יש לי כלבה מסוג פקינז. לעיתים יש לה ריח לא נעים מאזור האחוריים. ממה דבר שכזה יכול לנבוע?

הריח הרע עלול להיות סימן של הפרשה מהשקים האנאליים שיש לכל כלב. ההפרשה הזו משמשת בטבע למשלוח "אימיילים", כלומר לסימון שטח והשארת מסרון ריח קצר.

אפשר ורצוי ללחוץ ולשחרר מדי פעם את הלחץ באזור, על ידי השימוש בטכניקה המודגמת בסרטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully