וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: "יש צורך במשא ומתן ישיר עם סוריה"

פנחס וולף

8.12.2009 / 12:44

נשיא המדינה שמעון פרס התייחס לניסיון לפתוח במשא ומתן עם סוריה. "יש סימנים מנשיא סוריה שהוא מעוניין בשלום ולא צריך להפחית מהחשיבות של הדברים. אנו רוצים לדבר עם סוריה ישירות"

נשיא המדינה שמעון פרס התייחס היום לדרכים בהם ניתן להגיע להסכם שלום עם סוריה. פרס אמר כי "יש סימנים מנשיא סוריה שהוא מעוניין בשלום ולא צריך להפחית מהחשיבות של הדברים. הדרך הקצרה ביותר היא להיפגש פנים מול פנים ואז להגיע להסדר".
פרס הוסיף כי "תמיד כשיש חדשות טובות לגבי סוריה, הסורים מוציאים הכחשות וזו שגיאה. אנו רוצים שלום עם סוריה ורוצים לדבר עם סוריה ישירות. שלושה ראשי ממשלה הציעו כבר לסוריה טווח רחב של אפשרויות וסוריה סירבה. אי אפשר לדבר על רמת הגולן בלי לדבר על התנתקות של סוריה מאירן והחיזבאללה. הייתי רוצה מאד שנגיע לשלום בין ישראל לסוריה".

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד נפגש עם נשיא סוריה בשאר אסד. רויטרס
"אי אפשר לדבר על רמת הגולן בלי לדבר על התנתקות של סוריה מאירן והחיזבאללה"/רויטרס

פרס התייחס גם למשא ומתן עם הפלסטינים וליוזמה השבדית להכיר בירושלים כבירת פלסטין. לדבריו, "כל נושא שנוי במחלוקת, כדאי לברר בהידברות בין הצדדים, אני לא מאמין בלכפות פתרון". לדברי פרס, "שלום דורש הרבה סבלנות ולפעמים יש תסכול בדרך. אני רוצה להאמין שהאיחוד האירופי יעזור לנו ולא ייצור מצב מבלבל".

פרס הוסיף כי "שלוש הדתות הגדולות חופשיות בפולחן שלהן, וזו אחריותנו. ירושלים זה מקום שבו יש גם את העיר העתיקה וגם את העיר החדשה. צריך לחפש פתרון שיבטיח את המשכיות חופש הפולחן ואת אחריותה של מדינת ישראל במקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully