וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: רוצח הוצא להורג בזריקה אחת

טליה שחר

8.12.2009 / 18:59

נידון למוות באוהיו הפך היום לאדם הראשון שהוצא להורג באמצעות זריקה קטלנית אחת במקום קוקטייל שמורכב משלושה סוגי סמים. הסיבה: כישלון בניסיון הוצאה להורג לפני כ-3 חודשים

נידון למוות בבית סוהר באוהיו, ארצות הברית הוצא היום (שלישי) להורג באמצעות זריקה ניסיונית, המשמשת בדרך כלל להרדמת בעלי חיים. זו הפעם הראשונה שמדינה בארצות הברית משתמשת בכמות גדולה של סם מרדים, במקום קוקטייל המורכב משלושה סמים - להרדמה, שיתוק והפסקת פעילות הלב. הזריקה החדשה מורכבת יותר מהקוקטייל, אך לדברי מומחים, אינה גורמת לסבל.

מזרק וחומר. ShutterStock
הזריקה החדשה אורכת זמן רב יותר אך גורמת לפחות סבל/ShutterStock

המוצא להורג, קנת' בריוס, הורשע ברצח וביתור גופתה של אישה בשנת 1991. אתמול דחה בית המשפט את בקשתו לעכב את ההוצאה להורג של בריוס, על מנת לאפשר לעורכי דינו לבחון את התהליך מחדש. על פי רשת ABC, השופט טען שבריוס לא הוכיח כי התהליך מנוגד לחוקה.

השינוי במדיניות של שירות בתי הסוהר באוהיו, נקבע לאחר הכישלון המביך שהתרחש בהוצאתו להורג של רוצח הילדים רומל ברום בחודש ספטמבר האחרון. במקרה זה, ניסו האחיות למצוא וריד שלתוכו יוכלו להזריק את הקוקטייל הקטלני, אולם לאחר 18 ניסיונות, הן התאיישו. בכך הפך ברום לאסיר הראשון בארצות הברית שמצליח להתחמק מהוצאה להורג בזריקה, וכעת הוא טוען שהמדינה לא יכולה לנסות להרוג אותו בפעם שנייה.

התהליך החדש מגובה בתוכנית שמאפשרת לצוות בית הסוהר להזריק כמות גדולה שני כימיקלים - חומר מרגיע ומשכך כאבים, ישירות לשריר במקום לווריד. הצוות יוכל לחזור על התהליך שלוש פעמים, עד שהאסיר ימות.

36 מדינות בארצות הברית מוציאות להורג אסירים באמצעות מתן זריקה. רובן משתמשות בקוקטייל המשולש. המתנגדים לקוקטייל טוענים שהוא אכזרי במיוחד, מפני שהאסיר עלול לסבול, אם הסם הראשון לא ישפיע עליו.

קנת' בריוס עדיין היה יכול להינצל מהזריקה החדשה, אם היו מתגלות עדויות חדשות הנוגעות לתהליך עד למועד הוצאתו להורג. אתמול הוא זכה לקבל את הסעודה האחרונה שלו. התפריט כלל: פיצה בתוספת גבינה, בצל, פטריות, פלפלים, טבעות בצל, פטריות מטוגנות, דוריטוס, מטבל בצל, גלידת אוכמניות ומשקה ד"ר פפר בטעם דובדבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully