וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ על תפרון: "מי שנהנה מהרווחים - שיישא גם בהפסד"

טל לוי

8.12.2009 / 12:40

שר האוצר תקף את הבעלים של המפעל שנקלע לקשיים ואמר: "מי שידע לגרוף רווחים עצומים בשנים הטובות הוא זה שצריך לסייע למפעל כשהוא נקלע לקשיים"

"אנחנו נמצאים עם יד על הדופק. אנחנו כמובן עושים מאמצים אדירים כדי לבלום את האבטלה וברמה הכללית יש אפילו הצלחה ראשונית או חלקית בנושא הזה ואנחנו גם עם יד על הדופק לגבי מפעל תפרון. אבל צריך לומר את האמת - כמו שאמרנו אותה בצים וכמו שאמרנו במקומות אחרים: למפעל תפרון יש בעלים חזקים מאד ואותם בעלים שנהנו מרווחים עצומים בשנות השגשוג של המפעל, עד לפני שנה-שנתיים, הם אלה שצריכים לסייע למפעל כשהוא נקלע לקשיים. מי שמשתתף ברווחים צריך להשתתף גם בהפסדים" - כך אמר שר האוצר יובל שטייניץ בעניין מפעל הטקסטיל תפרון שנקלע לקשיים.

שטייניץ אמר כי "נראה לי שמפעל תפרון הוא מפעל עם סיכוי ועתיד ולכן בראש ובראשונה הבעלים, יחד עם הבנקים, צריכים למצוא את המתכונת כדי להמשיך להפעיל אותו גם למען הרווחים של עצמם וגם לטובת הרווח השל העובדים והפועלים".

שטייניץ חשף כי "פיתחנו ואנחנו מפתחים בימים אלה כלים באוצר כדי לסייע במקרים מסוימים של מפעלים במצוקה. זו פעולה חשובה של הממשלה. אבל הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא לומר שמי שמשתתף ברווחים חייב גם להשתתף בהפסדים והחובה של הבעלים וגם של הנושים היא לקדם הסדר שיאפשר המשך קיומו של המפעל ואת המשך העסקתם של עובדיו".

חברת החשמל לא תוריד השלאטר

וואלה! עסקים מוסיפה, כי בתוך כך הודיעה היום חברת החשמל כי החליטה שלא לנתק על פי שעה את אספקת החשמל למפעל הממוקם באזור התעשייה במשגב, על אף חוב של כחצי מיליון שקלים.

אמש התקיים דיון מיוחד בנושא בלשכתו של מנכ"ל החברה, עמוס לסקר, בסופו אמר: "בחברת החשמל התקבל מידע מחברת BDI לגבי מצבו של מפעל תפרון, שמוגדר כמסוכן בדרגה 9 (מתוך 10). משמעות מידע זה היא, שיש לקבל מהמפעל רק תשלום במזומנים וכן על פי נהלי החברה שנוגעים למפעלים בקשיים יש לערוך עימם חשבון יומי. עם זאת, אנו מודעים היטב לכך שניתוק המפעל מאספקת החשמל יגרור סגירה מיידית של המפעל ולכן החלטנו שלא לנתקו מאספקת החשמל ולנסות ולהגיע עימו להסדר תשלומים שיהיה לו נוח יותר". לסקר הוסיף כי "חברת החשמל לוקחת על עצמה סיכון גדול בהחלטה זו - אך אנו עומדים מאחוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully