וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביטוח הלאומי: ירידה במספר מקבלי דמי אבטלה

עומר רבין

8.12.2009 / 11:54

שוק התעסוקה מתאושש: נתוני המוסד מצביעים על ירידה משמעותית של 3% במספר התביעות החדשות לדמי אבטלה (עקב פיטורים) וירידה של 2% במספר התביעות הכולל בחודש נובמבר

שוק התעסוקה יוצא מהמשבר וממשיך להראות סימנים מעודדים של חזרה לצמיחה: נתוני המוסד לביטוח לאומי לחודש נובמבר שפורסמו היום (שלישי) מצביעים על ירידה נוספת בממדי האבטלה - הן במספר המובטלים החדשים והן בשיעורם הכולל. מנתוני המוסד עולה כי בחודש נובמבר הוגשו כ-16,000 תביעות חדשות לדמי אבטלה עקב פיטורים - זאת לעומת 16,600 תביעות בחודש הקודם. מדובר בירידה של 3% הנחשבת לירידה חדה יחסית.

גם בשיעור הכולל של מקבלי קצבת אבטלה ניתן למצוא ירידה נאה של 2% כאשר בחודש נובמבר עמד מספר התביעות הכולל על 89,500 תביעות. נתונים אלה מחזקים מגמת התאוששות בשוק התעסוקה שהחלה בחודש יולי האחרון, שסומן כחודש מפנה בנתונים, זאת לאחר שבחודש יוני השנה נרשם מספר שיא של 96,000 תביעות לדמי אבטלה.

על אף הירידה במספר מקבלי הקבצאות - שנת 2009 עודנה מסתמנת כשנה קשה במיוחד בתחום זה: בחישוב שנתי של 11 החודשים הראשונים של השנה מסתמן גידול עצום של 50% בסך כל התביעות ועלייה של לא פחות מ-40% בתביעות החדשות ביחס למספר התביעות שהוגשו בשנת 2008.

נתוני חודש נובמבר של המוסד לביטוח לאומי פורסמו על רקע המשך העיצומים במוסד במסגרתם אין בימים האחרונים קבלת קהל ומענה לפניות בכל סניפי המוסד - זאת עקב צעדי מחאה שנוקטים העובדים במחאה על כך שטרם נחתם עימם חוזה קיבוצי חדש ולאור טענותיהם על מחסור חמור בכוח אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully