וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דטהסייף קורסת - כ-300 עובדים בסכנה

גלעד גרוסמן

8.12.2009 / 11:33

צו הקפאת הליכים ל-30 יום הוצא נגד החברה בגין חובות והפסדים בגובה 120 מיליון שקל. הממונה על התקציבים לשעבר, רם בלינקוב, מונה כנאמן לקבוצה

בית המשפט המחוזי בירושלים הוציא הבוקר צו הקפאת הליכים לקבוצת דטהסייף מערכות, ספקית שרותי ה-IT (טכנולוגיית מידע) מהגדולות בישראל, שנקלעה לחובות של 120 מיליון שקל. בית המשפט נענה לבקשת החברה במסגרת ההליך ומינה את ראש אגף התקציבים באוצר לשעבר, רם בלניקוב, כנאמן לקבוצה.

הקבוצה הגישה הבוקר (שלישי), באמצעות עוה"ד אבנר כהן ואלי בלכמן, בקשה להקפאת הליכים, לאחר שצברה הפסדים וחובות בגובה כ-120 מיליון שקל. בעלי החוב העיקריים הם מיקרוסופט, לה חייבת החברה כ-40 מיליון שקל, ובנק דיסקונט, לו חייבת החברה כ-28 מיליון שקל.

על פי הבקשה, עיקר ההפסדים של דטהסייף נוצרו בתחילת שנת 2009, בעקבות השפל בשוק העולמי והמקומי, ההשקעה ברשת חנויות "אקסלנט DMO", וקריסת השותפה למיזם, חברת DMO.

בשבועות האחרונים התקיים משא ומתן בין דטהסייף לכלנית כרמון שירותי תוכנה. בנוסף, הובעה התעניינות ברכישת החברות המבקשות על ידי גורמים נוספים בשוק המחשבים. אולם לאור קשיי התזרים של החברות, שלטענתן החמירו בימים האחרונים, "לא נותרה לחברות בשלב זה ברירה אלא להגיש את הבקשה דנן על מנת לעצור את ה'סחף'".

"במצבן הנוכחי של החברות, האלטרנטיבה היחידה להקפאת הליכים הינה מכירת החברות במסגרת הליכי פירוק ו/או כינוס, אשר צפויה להניב תמורה קטנה ביותר, וזאת לאור הפגיעה הקשה במוניטין ובשם החברות אם יוכרז על פירוקן ו/או על כינוסן", נכתב בבקשה.

דטהסייף מעסיקה כ-270 עובדים ולמעלה מ-100 עובדי קבלן, שכעת מעמדם מעורער. "הפתרון הראוי לחברות מעין אלו הוא הענקת 'חבל הצלה' בדמות הקפאת הליכים קצרה שמטרתה הכנסת משקיע באופן המוצע לעיל, והמשך הפעלתה כעסק חי", נכתב בבקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully