וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליחו המיוחד של אובמה הגיע לפיונגיאנג

טליה שחר

8.12.2009 / 10:33

גורם אמריקאי הכריז כי מטרת הביקור היא "לקבוע האם הצפון קוריאנים מוכנים לחזור לשיחות שש המעצמות לדיון רציני על פירוק הנשק הגרעיני בחצי האי הקוריאני"

שליחו המיוחד של נשיא ארצות הברית ברק אובמה לצפון קוריאה הגיע היום (שלישי) לפיונגיאנג לביקור בן שלושה ימים, שמתמקד בהשבת צפון קוריאה לשולחן הדיונים בנושאי תכנית הגרעין שלה. סטיבן בוסוורת' הוא הבכיר האמריקאי הראשון מטעם ממשל אובמה שמקיים מגעים עם צפון קוריאה.

מנהיג צפון קוריאה קים ז'ונג איל. רויטרס
האם הוא יסכים להחזיר את צפון קוריאה לשיחות פירוק הנשק הגרעיני?/רויטרס

סוכנות הידיעות AFP דיווחה שבוסוורת' לא יציע לפיונגיאנג תמריצים על מנת שהיא תחדש את שיחות פירוק הנשק שלה. "מטרת הביקור היא לקבוע האם הצפון קוריאנים מוכנים לחזור לשיחות שש המעצמות ולחזור לדיון רציני על פירוק הנשק הגרעיני בחצי האי הקוריאני", כך מסר גורם אמריקאי. "אנחנו לא מתכוונים לתת לצפון קוריאה פרס על זה שהיא תחזור לעשות משהו שהיא התחייבה בעבר לעשותו", הוסיף הדובר.

צפון קוריאה ביטלה את השתתפותה בשיחות בחודש אפריל האחרון, אחרי שהאו"ם גינה את ניסוי הטילים ארוכי הטווח שלה. בביקורו ביפן לפני כשלושה שבועות אמר הנשיא אובמה שהוא רוצה לשבור את דפוס הפעולה של צפון קוריאה, הנע לסירוגין בין משא ומתן ופרובוקציות. בוסוורת' צפוי לקיים שיחות עם בכירים במדינה, ולא ידוע אם הוא ייפגש עם המנהיג קים ז'ונג איל. על פי הערכות אנליסטים, הוא לא צפוי להשיג יותר מהבטחה כללית של פיונגיאנג לחזור למשא ומתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully