וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן מסמן את סאיב עריקאת כיורשו

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.12.2009 / 9:41

העיתון "אל קודס אל ערבי" מדווח כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הבהיר למקורביו כי הוא עדיין מתכוון שלא להתמודד בבחירות הבאות ולדעתו המתמודד המתאים ביותר הוא סאיב עריקאת

האם אבו מאזן מסמן את עריקאת כיורשו? על פי דיווח הבוקר (שלישי) בעיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון, יו"ר הרשות אבו מאזן הבהיר למקורביו כי הוא עומד מאחורי החלטתו שלא להתמודד בבחירות הבאות לתפקיד יו"ר הרשות וכי אמר שלדעתו ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, הוא המתאים ביותר להתמודד על התפקיד מטעם ארגון פתח. "עריקאת נחשב למועמדו של אבו מאזן לתפקיד יו"ר הרשות", הוסיפו.

ברק אובמה וסאיב עריקאת. Tara Todras-Whitehill, AP
נחשב לאחד מהפעילים הפלסטינים הוותיקים. עריקאת/AP, Tara Todras-Whitehill

העיתון דיווח עוד מפי גורמים בפתח כי אם אבו מאזן אכן לא יתמודד לתפקיד יו"ר הרשות, מספר אישים בארגון מעוניינים להתמודד, ביניהם מוחמד דחלאן, ג'יבריל רג'וב ונאסר אל-קידווה. לדברי הגורמים, מזכיר הוועד המרכזי של פתח אבו מאהר רנים אינו מעוניין להתמודד לתפקיד. "אבו מאזן הבהיר למקורביו שהמועמד שיחליף אותו חייב להיות חבר בוועד המרכזי של פתח ובוועד הפועל של אש"ף", מסרו המקורות.

עריקאת, 54, נחשב לאחד ממקורביו של אבו מאזן ולאחד הפעילים הוותיקים בניהול המגעים המדיניים עם ישראל מאז שנות התשעים. על פי המקורות, תמיכתו של אבו מאזן במועמדותו של עריקאת לתפקיד בשם ארגון פתח "עוררה זעם בקרב מספר אנשי הוועד המרכזי של הארגון". לדבריהם, חלק מהם אף איימו להתמודד לתפקיד שלא במסגרת ארגון פתח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully