וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הקשר בין חיות לפצצות של חמאס?

יהושע בריינר

7.12.2009 / 22:00

במבצע של גדוד לביא בכפר סעיר שבעציון, גילו הלוחמים כי 6 מטעני חבלה ו-10 בקבוקי תבערה מוסתרים מאחורי כלובים של חיות, בחצר ביתו של פעיל חמאס

בתוך דירים ומחסנים, מתחת לערימות חציר ובתוך סליקים ובורות, בכל המקומות האלה מחביאים פעילי חמאס מטעני חבלה ואמצעי לחימה.

כוח של חטיבת כפיר חשף הלילה (שני) שישה מטעני חבלה ועשרה בקבוקי תבערה, כולם מוכנים להפעלה, בחצר ביתו של פעיל חמאס בכפר סעיר שבגזרת עציון, במהלך פעילות שגרתית של תפיסת מבוקשים.

"מדובר במבצע שגרתי. לא היה לנו כל מידע מוקדם לגבי המטענים", סיפר רס"ן שי פדה, סגן מפקד גדוד לביא לוואלה! חדשות. "הכוח הגיע לביתו של החשוד. מפקד המחלקה החל בסריקה קפדנית של החצר וגילה שני כלובים של חיות שהיו בחצר. הוא החל לסרוק את הכלובים, ומאחורי ערימות של חציר הוא גילה מערה קטנה ובתוכה כעשרה בקבוקי תבערה".

תמונות מתפיסת מטעני חבלה בסעיר. פיקוד מרכז, דובר צה"ל
מטפי הכיבוי שמולאו בחומר נפץ/דובר צה"ל, פיקוד מרכז

אלא שפה לא הסתיימו הסריקות. החיילים חשפו בחצר דלת נעולה בעלת סורגים, ודרשו מבעל הבית לפתוח אותה. "בתחילה הוא טען שאיבד את המפתחות אבל בסוף הוא הסכים לפתוח את המקום, ורגע לפני שהתייאשנו גילה הקצין ארגז עץ מתחת לערימות חציר". גם הכוח עצמו הופתע מתכולת הארגז: שישה מטפי כיבוי מלאים בחומר נפץ. חבלנים שהגיעו למקום פוצצו את המטענים בצורה מבוקרת ובעל הבית בן ה-36 נלקח לחקירה.

אף שגם בשבוע שעבר נתפס בבית בכפר שבגזרה מטען חבלה נוסף, לדברי רס"ן פדה לא מדובר בעליית מדרגה. "אנחנו מעריכים שיש עוד מטענים באיזור שעדיין לא תפסנו", הוא אמר לוואלה! חדשות. "יחד עם זאת, אנחנו עדים לירידה בכמות האירועים הביטחוניים באיזור, ואת זה אפשר לייחס בעיקר לפעילות מודיעינית וכן לפעילויות מוצלחות בתקופה האחרונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully