וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כלכלת ארה"ב עומדת בפני רוח נגדית"

סוכנויות הידיעות

7.12.2009 / 20:40

"האינפלציה צפויה להתחיל להתמתן מכאן ואילך", אמר יו"ר הבנק הפדרלי בנאום ראשון מאז פרסום דו"ח התעסוקה

יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אמר היום (שני) כי כלכלת ארה"ב מתמודדת עם אתגרים קשים, וכי החולשה בשוקי העבודה והאשראי צפויה לגרור צמיחה מתונה של הכלכלה. "הכלכלה עומדת בפני רוח נגדית קשה אשר עשויה למתן את קצב הצמיחה", אמר ברננקי בנאום במועדון הכלכלי של וושינגטון - נאומו הראשון מאז פרסום נתוני התעסוקה בארה"ב ביום שישי. "למרות שיפור כללי במצב הפיננסי, עבור לווים רבים מחנק האשראי נמשך", הוסיף ברננקי, אשר ציין גם כי מצב שוק העבודה נותר חלש.

"שיעור האבטלה הגבוה ותחזיות אינפלציה יציבות עשויות להבטיח אינפלציה מתונה, ולמעשה, ייתכן שהאינפלציה תתחיל לרדת מכאן ואילך", הוסיף ברננקי. "הבנק הפדרלי מחויב להשארת האינפלציה ברמה נמוכה, ויהיה מסוגל לעשות זאת", המשיך יו"ר הבנק הפדרלי, אולם הוסיף כי "נראה שהאינפלציה צפויה להישאר מתונה עוד זמן מה".

היה זה נאומו הראשון של ברננקי מאז פרסום דו"ח התעסוקה בארה"ב ביום שישי, אשר הצביעה על ירידה מפתיעה בשיעור האבטלה בארה"ב, והגביר את ההערכות כי הבנק הפדרלי יתחיל להעלות את הריבית בארה"ב מוקדם יותר משהעריכו כלכלנים עד כה.

שוק התעסוקה האמריקאי איבד בנובמבר 11 אלף משרות - המספר החודשי הנמוך ביותר מאז כניסת כלכלת ארה"ב למיתון בשלהי שנת 2007 - מסר ביום שישי משרד העבודה האמריקאי. כלכלנים צפו ירידה חדה בהרבה של 125 אלף משרות. נתוני אוקטובר תוקנו כלפי מעלה מנפילה של 190 אלף משרות, לירידה של 111 אלף משרות, ונתוני ספטמבר אף הם תוקנו כלפי מעלה. שיעור האבטלה בארה"ב ירד בנובמבר לרמה של 10% לעומת 10.2% בחודש הקודם. כלכלנים צפו כי שיעור האבטלה יישאר ללא שינוי ברמה של 10.2%.

החוזים על הריבית הפדרלית בארה"ב (Fed Funds Futures), הנסחרים בבורסת החוזים של שיקגו ומשקפים את ציפיות השוק מהריבית הפדרלית, העניקו לאחר פרסום נתוני התעסוקה סיכוי של 53% לכך שהבנק הפרלי יעלה את הריבית בלפחות 0.25% בישיבתו בחודש יוני, לעומת הסתברות של 43% שהעניקו לכך לפני פרסומם, וסיכוי של 31% שבוע קודם לכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully