וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: סרקוזי אמר שאסד מוכן למו"מ ללא תנאים

7.12.2009 / 19:21

נתניהו גילה לחברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, כי הבין מנשיא צרפת שסוריה מוכנה לוותר על דרישתה המוקדמת לנסיגה מכל רמת הגולן, לפני פתיחת משא ומתן לשלום

סוריה מוכנה לוותר על דרישתה המוקדמת לירידה מכל רמת הגולן, לפני פתיחת משא ומתן לשלום. כך לדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לו נשיא צרפת ניקולא סרקוזי. נתניהו אמר היום (שני) את הדברים בדיון של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

ניקולא סרקוזי ובנימין נתניהו. רויטרס
נתניהו וסרקוזי בפגישתם האחרונה/רויטרס

"הבהרתי לסורים שאנו מוכנים לחדש המו"מ ללא תנאים מוקדמים", סיפר נתניהו לחברי הוועדה. "הם השיבו שהם מוכנים, אך קודם כל שנתחייב לרדת מרמת הגולן. סרקוזי חזר אליי ואמר שהם מוכנים להסיר את התנאי המוקדם, אך אינם רוצים מגע ישיר. הם רוצים תיווך. אמרתי לו שאנו מעדיפים מגע ישיר, אך אם כבר תיווך, שהוא (סרקוזי) יהיה המתווך".

נשיא סוריה בשאר אסד. AP
רוצה מו"מ עקיף. אסד/AP

בהמשך הדיון, התייחס נתניהו גם לנושא האירני ואמר כי "הבעיה העיקרית שלנו זה ההתחמשות של אירן. בשנה האחרונה קרו שני דברים: התקדמות אירן לקראת פיתוח נשק גרעיני ואובדן לגיטימיות בעיני הקהילה הבינלאומית. ישנו סירוב בוטה של אירן לדרישות ארה"ב והתנגדות להוציא את האורניום המועשר. עד סוף דצמבר, ארה"ב תקבל החלטה. יש כרגע שיתוף פעולה של רוסיה וסין נגד אירן אבל לא ברור אם הוא יימשך. אחת הבעיות הגדולות באירן זה מניעת חופש מידע מהעם והשתקת כל מקורות המידע. הפעלת כוח האינטרנט והטוויטר נגד המשטר באירן היא דבר אדיר שארה"ב יכולה לעשות לבדה".

חבר הכנסת דניאל בן-סימון (העבודה) גילה בשבת, כי "יש מגעים שלא מפרסמים אותם בין סוריה וישראל שעשויים להביא להסכם". בן סימון, שנשא דברים במסגרת אירוע שבת תרבות בבאר שבע. בן סימון הבהיר כי "ההסדר עם סוריה הוא בנמצא, צריך רק לחתום עליו. אני חושב, בשיחות שלא מפרסמים אותן, שיש מגעים בין סוריה לישראל, שעשויים להביא להסכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully