וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוץ בין נציגי סדרות האג"ח של אפריקה

מיכאל רוכוורגר

7.12.2009 / 18:22

נציגות מחזיקי 12 סדרות האג"ח הארוכות אינם מוכנים לסגת ממתווה הסדר החוב שהושג עם לבייב "בשום פנים ואופן" ומתנגדים להסכם נפרד עם מחזיקי אג"ח ט'

נציגות מחזיקי 12 סדרות האג"ח הארוכות של אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב, סיימה הערב (שני) את פגישת כל חברי הנציגות - פסגות, מגדל, הראל, כלל ומנורה-מבטחים. בדיון הוחלט כי חברי הנציגות אינם מוכנים לסגת ממתווה הסדר החוב שהושג עם לבייב "בשום פנים ואופן", וכי הם מתנגדים להסכם נפרד עם מחזיקי אג"ח ט'.

קודם לכן פורסם כי נמשכת ההידברות בין הנהלת אפריקה לבין נציגות מחזיקי אג"ח ט', בכדי להגיע להסכמות לפני הדיון המכריע לגבי הסדר החוב שיתקיים בבית המשפט המחוזי בת"א ב-20 בדצמבר 2009.

במסגרת ההצעה החדשה שהגישה אפריקה למחזיקי אג"ח ט', היא מציעה למחזיקי סדרה זו תשלום במזומן של כ-100-120 מיליון שקל, מתוך סכום של כ-500-550 מיליון שקל שסוכם במסגרת ההסדר עם 12 סדרות האג"ח הארוכות שיחולק מייד אחרי אישור ההסדר.

אפריקה לא שילמה למחזיקי אג"ח ט' ב-10 לנובמבר את תשלום הקרן של כ-500 מיליון שקל, מתוך חשש לתביעות בשל נקיטת צעד של העדפת נושים. ההצעה החדשה למחזיקי אג"ח ט' מהווה שיפור משמעותי לעומת ההצעה הקודמת שהוצעה להם, ודיברה כי במסגרת ההסדר הכולל יקבלו המחזיקים בשלב הראשון כ-5%-7% מתוך הסכום הראשוני שיחולק, כלומר כ-40 מיליון שקל.

לא ברור עדיין האם מחזיקי אג"ח ט' ייענו בחיוב להצעה זו. ההצעה החדשה כוללת גם מנגנון של פיצוי של כמה עשרות מיליוני שקלים גם למחזיקי סדרות כ"ד וי"ז שאפריקה חייבת לשלם להם במהלך החודשים מארס-אפריל 2010 תשלומי קרן וריבית של כמה מאות מיליוני שקלים.

ל-TheMarker נודע כי באסיפה של מחזיקי אג"ח מסדרות כ"ד ו-י"ז שתתקיים מחר, יבקשו המחזיקים למנות את עו"ד אופיר נאור, שותף מנהל במשרד עו"ד גרשט נאור, כנציג הסדרות שייצג בנפרד את האינטרסים של 2 הסדרות, שבעצם מעוניינים להתפצל משאר 10 הסדרות.

עו"ד אופיר, מייצג את מחזיקי האג"ח בחברות רבות במשק שנקלעו לקשיים ומצויות כיום בהסדרי חוב, כמו אסים השקעות, ג'י.אמ.אף ועוד. עד כה נאור נמנע מלהתמנות כנציג לנציגות, אך במקרה של אפריקה, כיוון שמדובר בהסדר מורכב, נאור הסכים להוביל את הנציגות.

דובר נציגות סדרות האג"ח הארוכות של אפריקה מסרו בתגובה כי: "הנציגות לא תגיב במהלך המו"מ להסדר אלא רק בסיומו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully