וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נבחן שימוש בתשתית חברת החשמל לסלולרי"

צבי זרחיה

7.12.2009 / 18:26

האם המדינה מתכוונת להפוך לספק תקשורת? השר משה כחלון ציין כי הוא מנסה להקים חברת תשתיות לאומיות שתסייע להעברת תשתיות תקשורתיות

האם המדינה מתכוונת להפוך לספק תקשורת? בדיון שהתקיים היום בבוקר (שני) בוועדת המדע והטכנולוגיה ציין שר התקשורת משה כחלון, כי הוא מנסה להקים חברת תשתיות לאומיות שתסייע להעברת תשתיות תקשורתיות.

כחלון ציין שכצעד ראשון בוחן המשרד את האפשרות לשימוש בתשתיות הקיימות של חברת החשמל לצורך העברת תקשורת סלולרית. נכון להיום, הוא קבע, תשתיות חברת החשמל כוללות רשת סיבים האופטיים המגיעה לאורך של 2,500 ק"מ. לדברי כחלון, ראש הממשלה בנימין נתניהו נתן את הסכמתו להקמתה של חברה שכזו.

במהלך הדיון ציין כחלון כי בכוונתו להפגש עם הנהלת חברת החשמל כבר בשבוע הבא. "הכל מתחיל ומסתיים בתשתיות", קבע כחלון, "התשתיות פותחות את השוק לתחרות ומאפשרות לטכנולוגיות מתקדמות להגיע לכל בית בישראל. אין לי ספק שהשקעה בטכנולוגיה תביא שינויים חברתיים בתחומי החינוך, המדע, והרפואה". פרט לשימוש ברשת הסיבים האופטיים, הוסיף כחלון, תבחן בפגישה האפשרות להתקנת אנטנות סלולריות של מפעילים נוספים על גבי עמודי רשת החשמל של החברה.

לאחר הדיון מיהר משרד התקשורת לפרסם הודעה לעיתונות המציינת כי "עד כה השימוש בתשתיות חברת החשמל לשירותי תקשורת נמנע על ידי משרד האוצר, כחלק מרצונו של המשרד לקדם את הרפורמה בחברה". על פי ההודעה, משרד האוצר "אישר עקרונית את בקשת השר כחלון", זאת לצורך הרחבת התחרות בתחום התשתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully