וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים ניסו לחסום את הכניסה לירושלים

יהושע בריינר, פנחס וולף ואיילה חננאל

7.12.2009 / 18:09

בני נוער ניסו פעמיים לחסום את כביש מס' 1, אולם פונו בידי המשטרה שעצרה שמונה מהם. מוקדם יותר מתנחלים מנעו כניסתם של פקחים להתנחלות מעלה לבונה. לבסוף, הם פרצו למקום בכוח ובליווי כוחות מג"ב ויס"מ

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר)

מתנחלים ופעילי ימין חוסמים הערב (שני) מספר צמתים מרכזיים ביהודה ושומרון בתגובה לצווי ההקפאה ביו"ש. בין היתר נחסמו הצמתים שילה, יצהר וכוכב יעקב. כמה עשרות בני נוער ניסו לחסום את כביש הכניסה לירושלים אך פונו מן הכביש על ידי כוח משטרה שגם עצר חמישה מן המפגינים. כשעה לאחר מכן, ניסו שוב עשרות מפגינים לחסום את הכניסה לעיר, וכוח משטרה מנע מהם זאת ועצר לחקירה שלושה מפגינים נוספים. בכך עלה לשמונה מספר העצורים שניסו לחסום את הכביש בכניסה לבירה.

בתוך כך חסמו עשרות נערים את צומת שמעה שמדרום הר חברון ויידו אבנים לעבר כלי רכב פלסטיניים. כוח של צה"ל שהגיע במקום ביחד עם כוחות מג"ב פעל לפזר את האירוע.

כלי רכב של מג"ב, יס"מ והמנהל האזרחי הצליחו להיכנס הערב להתנחלות מעלה לבונה, לאחר שהשתמשו בכלי הנדסה לפינוי דרכם. מוקדם יותר היום הציבו המתנחלים מכולות אשפה בכניסה ליישוב ומנעו את כניסת הפקחים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאבקם של תושבי המקום נמשך משעות הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך היום אירעו עימותים בין מתנחלים לפקחי המנהל האזרחי ולכוחות הביטחון במספר התנחלויות, על רקע חלוקת צווי הקפאת עבודה. כוחות הביטחון דיווחו כי במעלה לבונה מיידים אזרחים אבנים לכיוונם, טענה שהמתנחלים הכחישו. במקביל, הונחה מכולת אשפה במטרה למנוע את כניסתם ליישוב. ברבבה חסמו התושבים את כניסת הפקחים ואחד מרכזי הביטחון אף קרע את צו הקפאה מול פניו של נציג המנהל האזרחי. לטענת המתנחלים, כוחות יס"מ מפעילים כוח רב ואלימות כנגד המתיישבים. לדברי המתנחלים, הם אינם נוקטים באלימות אלא רק חוסמים את הכניסה ליישובים.

זהו יום נוסף של עימותים לאחר שאתמול בבוקר פרצו עימותים בהתנחלות קדומים בין כוחות הביטחון למתנחלים. המתנחלים חסמו את יציאת הכוחות מהיישוב. כוחות של משטרה ומשמר הגבול פינו בכוח מספר מתנחלים, חלקם תלמידות אולפנה, שחסמו את הכביש. נערה אחת נעצרה ואחרת נפצעה ונזקקה לטיפול רפואי. במקביל, יודו מספר ביצים אל עבר כלי רכב של פקחים, שהספיקו לחלק כחמישה צווים להפסקת הבנייה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כנס ייצוב שיטת הממשל והמערכת הפוליטית בישראל, אוניברסיטת תל אביב נובמבר 2009. אורי לנץ
"הממשלה מכניסה באותו דיבור גם את גוש עציון וגם את מגרון ופוגעת באינטרס הישראלי". לבני/אורי לנץ

בתוך כך תקפה יו"ר האופוזיציה ציפי לבני (קדימה) את הקפאת הבנייה שלדבריה היא כוללנית כש"הממשלה מכניסה באותו דיבור גם את גוש עציון וגם את מגרון", דבר שפוגע לטענתה באינטרס הישראלי לשמור בהסדר קבע עתידי על גושי ההתיישבות. בוועדת החוץ והביטחון פנתה יו"ר האופוזיציה לנתניהו ואמרה לו: "כשאתה אומר זאת (את ההקפאה – פ"ו) גם לתושבי גוש עציון וגם לתושבי מאחזים לא חוקיים, אתה יוצר סימטריה לא נכונה שתפגע ביכולת של ישראל לשמור על הגושים בהסדר הקבע. צריך לומר את האמת למתיישבים שאינם בגושים וסביב זה לייצר הסכמה ישראלית רחבה. רוב הציבור יודע את האמת אבל ההנהגה חוששת".

לבני הוסיפה כי "חשוב לומר שקדימה תהיה שותפה בכל תהליך של אכיפת ההחלטה. קדימה היא מפלגה שתשמור על אכיפת החוק כלפי כל החלטה שהתקבלה על ידי הממשלה. אנו מדינת חוק והמסר הזה צריך להיות מאוד ברור. מאוד חשוב להעביר המסר על רקע הקריאות לסרבנות – בין אם סרבנות פקודה או סרבנות משירות – לא משנה אם הקריאות באות מימין או משמאל".

שר הביטחון אהוד ברק אמר בפתח ישיבת סיעת העבודה כי "הצווים והחלטות הממשלה צריכים להיאכף והם ייאכפו. כמובן שזה יעשה בצורה שהיא קשובה לדקויות של המציאות בשטח אבל נדאג שהמדינה אכן תאכוף את מרותה על אזרחיה. אנחנו בשבוע השני מהחלטת הממשלה להשעות את הבנייה לעשרה חודשים. הממשלה קיבלה החלטה חד צדדית במטרה להבטיח שהדלת אינה נסגרת על חידוש המשא ומתן עם הפלסטינים. זה נעשה משום שאנחנו מתכוונים למצות כל דרך לחדש את המשא ומתן וכדי להניע הסדר שמטרתו להגיע לסיום הסכסוך. המטרה עוד רחוקה וצריכה לעבור דרך משא ומתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully