וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבטחי HOT מנעו את כניסת נציגי ההסתדרות

עידו סולומון

7.12.2009 / 15:52

הנציגים הגיעו לאתרי החברה כדי להחתים עובדים על טפסי הצטרפות לוועד העובדים שמוקם בחברה בימים אלה. למרות הניסיונות למנוע זאת, הוחתמו עד כה כ-700 עובדים

מאבטחים של חברת HOT מנעו הבוקר את כניסת נציגי הסתדרות העובדים הלאומית, שמייצגים את ועד העובדים, למשרדי החברה ביקום, נתניה ואשדוד והוציאו נציגים אחרים ממשרדי החברה בבאר שבע.

נציגי ההסתדרות הגיעו לאתרי החברה כדי להחתים עובדים על טפסי הצטרפות לוועד העובדים שמוקם בחברה בימים אלה. למרות הניסיונות למנוע זאת, הוחתמו עד כה כ-700 עובדים.

יו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, חיים כץ (ליכוד) הודיע כי יקיים מחר דיון בניסיון ההתארגנות של עובדי HOT וכי הזמין לצורך כך את נציגי העובדים וההנהלה. "נעמוד על זכותם האלמנטרית של העובדים להתאגד", אמר כץ. "קיבלנו פניות מעובדי החברה לצד עובדים נוספים מענף התקשורת ונעשה מה שצריך כדי שלשון החוק תקוים".

בחברת HOT אומנם קיבלו אתמול את הודעת ההסתדרות על הביקורים הצפויים אולם בחרו לדחות אותה על הסף. "הואיל ומדובר בנושא שאינו מוכר לנו די הצורך, בכוונתנו ללמוד אותו בהקדם ולבחון את הדברים לעומקם, גם עם יועצנו המשפטיים", כתבה סמנכ"ל משאבי האנוש של החברה עמליה זרקא בתשובתה להסתדרות העובדים הלאומית.

"לכשנגבש עמדה בעניין, נודיעכם דבר...הדברים עשויים לקחת זמן מה, ונודה על סבלנותכם. בינתיים נבקשכם להימנע מכניסה לחצרי החברה....בנוסף, אין לנו אלא להצר על הטענה הסתמית וחסרת הבסיס, כאילו מי מעובדי HOT חווה איומים גלויים או מרומזים כלשהם. איומים כאלה לא היו ולא נבראו".

למרות נחרצותה של זרקא, כמה מעובדי החברה התלוננו כי גם היום קיבלו הודעות טקסט למכשירי הטלפון הניידים שלהם בנוסחים שאינם משתמעים לשתי פנים. "הורו לנו במפורש שלא לחתום פן ניפגע". אמרה היום אחת מעובדות החברה המועסקת כנציגת שירות באזור המרכז.

מ-HOT נמסר בתגובה: "מבדיקה במערכות שלנו, עולה באופן חד משמעי כי סמסים אלה לא נשלחו מהחברה.

"כל בעלים חושב שהתייעלות שווה פיטורים"

"שוק התקשורת בישראל "מחליף ידיים" ועובדי הענף חייבים להתארגן לגוף חזק שיעמוד מול הבעלים. אלפים רבים של עובדים מועסקים בענף, אולם למעט בזק - לה יש ועד עובדים חזק - עובדי שאר החברות אינם מאוגדים. בדומה לעובדי ההייטק, שכבר סבלו קשות מכך שאינם מאוגדים והיו הראשונים שפוטרו בתחילת המשבר ב-2008 עתידים עובדי ענף התקשורת לגלות שיש לכך מחיר", אומרת עו"ד נעמי לנדאו, המתמחה בייצוג ועדי עובדים, על רקע הקמת ועד פעולה של עובדי HOT.

לדבריה, לאחר ששאול אלוביץ רכש את בזק, יוסי מימן רכש את 012, אילן בן דב את פרטנר, ופטריק דרהי את HOT, צפוי הענף לסבול מטלטלות, שיעלו בסופו של דבר במשרותיהם של העובדים. כדוגמא היא מביאה את חברת פרטנר, שאישרה לאחרונה שתפטר 117 עובדים.

"המצב של עובדי הענף מאוד מסוכן בשל העובדה שחברות תקשורת רבות החליפו ידיים לאחרונה. כל בעלים חדש של חברה חושב שהדרך המיידית להתייעל עוברת דרך פיטורי עובדים", אומרת לנדאו. התיקון לחוק בעקבות עסקת החבילה במשק באוגוסט 2009, הביא לכך שכיום חובה על מעסיק לנהל מו"מ עם עובדים מאוגדים לצורך יצירת מערכת עבודה קיבוצית. לדברי לנדאו, החוק אומנם לא מחייב חתימה על הסכם קיבוצי אבל מו"מ שיכול להביא לשיפור תנאי עובדים ויצירת כוח נגדי למעסיק, שעד היום ניהל את עסקיו מול העובד הבודד ללא הגנה בהחלט כן.

לנדאו: "התיקון לחוק משפר היום את מצבם של העובדים ובסופו של דבר אלה שימצאו את עצמם למטה הם אלה שלא מנצלים זאת ומתאגדים אלא ממשיכים לפעול כבודד מול המערכת. אני מבינה שעובדי הוט רוצים להתארגן ופוחדים שיפטרו אותם בגלל זה. אבל אין להם ממה לחשוש. נציגי הע"ל צריכים להתייצב פיזית במשרדי החברה ולהחתים עובדים על הצטרפות. הם חייבים להיום שם ולהנהלת HOT אסור על פי חוק לסלקם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully