וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם תפרון תיסגר, זו תהיה חלמאות"

קובי מנדל

7.12.2009 / 14:55

יו"ר ההסתדרות עופר עיני, אופטימי באשר להסדר אפשרי להצלת מפעל תפרון. בתום שיחה שקיים עם יו"ר המפעל הוא מסר: "מקווה שבימים הקרובים נמצא פתרון"

יו"ר ההסתדרות עופר עיני, אופטימי באשר להסדר אפשרי להצלת מפעל תפרון שבאזור התעשיה כרמיאל. בתום שיחה שקיים הבוקר עיני עם יו"ר תפרון, יעקב גלברד, הוא מסר: "אני מקווה שכבר בימים הקרובים נוכל להתכנס יחד עם הבנקים, נציגי משרד האוצר ועם נציגי התמ"ת כדי לחלץ פתרון ולהציל את 1000 העובדים שפרנסתם כרגע נמצאת בסכנה".

עיני הוסיף כי יש לתפרון זכות קיום. "מדובר במפעל מרוויח בדרך כלל, שנקלע בשנה האחרונה לקשיים עקב המשבר הכלכלי. זהו מפעל שבהחלט צריך לקבל סיוע. צריך להבין ש-1,000 מובטלים יעלו למדינה הרבה יותר מאשר להזרים סיוע למפעל. לא מדובר בהרבה כסף. אם תפרון בסופו של דבר תיסגר, זו תהיה חלמאות".

עוד אמר יו"ר ההסתדרות, כי המקרה של תפרון מבטא את יחסן של ממשלות ישראל לפריפריה. "לממשלות ישראל לא ממש היה אכפת מהפריפריה. הבעיה קיימת בעיקר שם. מפעל באופקים או בקריית שמונה אינו דומה למפעל בת"א, כי במרכז יש אלטרנטיבות לתעסוקה. עובד שנפלט ממפעל בפריפריה הקושי שלו הופך לגדול יותר".

עיני ציין כי משרד האוצר ושר האוצר חייבים לגלות רגישות גדולה יותר למקרים כמו תפרון, והסביר כי "בקרנות הסיוע הקיימות היום, יש ביורוקרטיה רבה וקריטריונים נוקשים לקבלת הלוואות. אני חושב שבמקרים כאלה יש לנהוג קצת יותר בגמישות"

עיני נותן לדוגמא את הקרן לסיוע לעסקים במצוקה. "הקרן עדיין אינה קמה למרות שיש כבר כספים שנלקחו מהעובדים במגזר הציבורי לצורך המטרה הזאת. אנשי האוצר רוצים שהקרן תציב קריטריונים קשוחים מידי למי שרוצה הלוואות כך שלא תהיה משמעות לקרן ואף מפעל בקשיים לא יוכל להסתייע בה. צריך להקים את הקרן כמה שיותר מהר כדי שתוכל לתת סיוע".

הצהרותיו של יו"ר ההסתדרות באות על רקע הודעת תפרון בשבוע שעבר, כי החברה נמצאת בסכנת סגירה, לאחר ששלושת הבנקים שמממנים אותה החליטו לעצור את ניצול מסגרות האשראי של החברה. בנוסף, בסוף השבוע הפכה ההסתדרות לארגון היציג של עובדי המפעל, לאחר שהצטרפו אליה מספר העובדים הנדרש לשם כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully