וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק מים: תעריפי החשמל מתייקרים

אבי בר-אלי

8.12.2009 / 12:22

תעריף האנרגיה לצרכן הביתי יתייקר בשבוע הבא ב-3.5%. חברת החשמל נקנסה ב-45 מיליון שקל בגין האיחור בהקמת תחנות הכוח ברמת חובב

תעריף החשמל לצרכן הביתי יתייקר ביום ראשון הקרוב ב-3.5% ויעמוד על 45.71 אגורות לקווט"ש - כך הודיעה היום רשות החשמל. תעריף החשמל למגזר המסחרי-ציבורי יתייקר ב-4.1% ויעמוד על 52.1 אגורות לקווט"ש (ללא מע"מ), ואילו תעריף מאור רחובות יתייקר ב-2%. המדובר בעדכון תקופתי לאחר שחלפה חצי שנה מאז מועד העדכון האחרון ב-11 ביוני.

ייקור התעריף מבטא עלייה בעלות המוכרת (סל התשומות) של חברת החשמל, שנבעה בעיקר כתוצאה מעלייה במחירי הדלקים שייקרו את תעריפי החשמל ב-5.12%. מאז עדכון התעריף האחרון נרשמה עלייה של 9.9% בממוצע בסל הדלקים של חברת החשמל - בעיקר בשל התייקרות הסולר בכ-22.5%. כמו כן, תשומות הצמודות למדד המחירים הביאו לעלייה של כ-1.4% בעלות המוכרת, בעוד שרכיב הגידור בתעריף תרם לירידה של 1.6% בעלות המוכרת לחברה.



בנוסף, קנסה רשות החשמל את החברה החשמל ב-45 מיליון שקל בעקבות האיחור במועד הפעלתן של שתי תחנות הכוח הראשונות במסגרת תכנית החירום למשק החשמל. האיחור הסתכם בכ-5 חודשים והביא לסנקציה, שהובילה לירידה של 0.23% בתעריף לצרכנים.



מדובר בעדכון התעריפים השלישי לשנה זו, לאחר הפחתת תעריפים בשיעור ממוצע של 5.2% ביוני והפחתה בשיעור ממוצע של 2.22% בחודש אפריל. רשות החשמל אמורה לפרסם עדכון לבסיס התעריף של חברת החשמל - המתעכב מזה כשנתיים - ובמסגרתו צפוי תעריף החשמל להוזלה מסוימת הודות לשילוב הגז הטבעי, הזול יחסית, בייצור החשמל למשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully