וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה בשכר הממוצע במשק: 8,227 שקלים

עומר רבין

7.12.2009 / 13:14

השכר הממוצע עלה ברבעון השלישי בשיעור של 0.6% - כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. עובדי מגזר המים והחשמל עדיין נמצאים במקום הראשון עם סכום של 21,256 שקלים

סימן נוסף ליציאה מהמשבר הכלכלי: נתוני השכר שמפרסמת היום (שני) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצביעים על עלייה משמעותית של 0.6% שרשם השכר הממוצע במשק במהלך הרבעון השלישי של שנת 2009, בין החודשים יולי וספטמבר. הסיבה העיקרית לשיפור ברמת השכר היא מגזר הבנקאות, הביטוח והפיננסים - בו על פי נתוני השכר הוסיפו לעצמם העוסקים במלאכה בממוצע לא פחות מ-7% לתלוש. השיפור המשמעותי בשכר במגזר זה "כיסה" על ירידות בשיעורים קלים יותר שנרשמו בשכר במגזרים אחרים, ביחס לרבעון השני של השנה, ובראשם המגזר החקלאי ומגזר השירותים הקהילתיים שספגו גם הפעם את המכה הקשה ביותר.

גם עובדי משק החשמל והמים, ה"כוכבים" של דו"חות השכר, נמנים על קבוצות העובדים ששכרם ירד ברבעון המדובר, אם כי בשיעור של 0.7% בלבד.

ככלל, ברבע השלישי הסתכם השכר הממוצע במשק לשכר בסכום של 8,227 שקלים ברוטו. בחודש ספטמבר לבדו, בו נרשמה רמת השכר הגבוהה ביותר, עמד התלוש הממוצע בישראל על 8,242. יש לציין כי נתון זה לוקח בחשבון הן עובדים ישראליים (אשר שכרם הממוצע בספטמבר עמד על 8,399 שקלים) והן עובדים זרים - ששכרם באותו החודש נאמד בכ-4,349 שקלים בלבד.

מי שהסתפקו בשכר הנמוך ביותר ברבעון האחרון הם עובדי שירותי האירוח והאוכל אשר שכרם הממוצע עמד 3,859. גם ציבור עובדי שירותי החינוך הסתפקו בתלוש נמוך משמעותית מזה הממוצע - 6,652 שקלים בלבד. בתחום הפיננסים לעומת זאת, שרשם כאמור את הזינוק החד ביותר, נהנו השכירים משכר ממוצע של 13,986 שקלים. את המקום הראשון, שלא במפתיע, כבשו גם הפעם עובדי מגזר המים והחשמל - שעל אף הקיצוץ הקל בשכרם שהוזכר קודם לכן שלשלו לכיסם סכום מרשים של 21,265 שקלים לחודש בממוצע.

נתון מעודד נוסף המגיע מכיוון הלמ"ס הוא זה המתייחס למספר משרות השכירים במשק: על פי נתוני הלשכה, מספר משרות השכיר בכלל ענפי המשק עלה במהלך הרבעון בשיעור של 0.4% אשר התחלקו על כל תחומי העיסוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully