וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היטלר שנא יהודים בגלל הרופא של אמו"

ספר שפורסם בגרמניה טוען ששנאתו של המנהיג הנאצי ליהודים נבעה מאמונתו המוטעית שאמו הורעלה למוות על ידי רופא יהודי, שטיפל בה כשחלתה בסרטן

אדולף היטלר שנא את היהודים בגלל שהיה בטוח כי אמו הורעלה למוות על ידי רופא יהודי. טענה זו מפורסמת בספר שיצא לאור בגרמניה. בספר נטען כי היטלר לא הבין כראוי את הטיפול הרפואי שקיבלה אמו ולכן האשים את רופאה במותה. אמו של היטלר, קלרה, לקתה בסרטן השד, טופלה על ידי הרופא היהודי אדוארד בלוך. והלכה לעולמה בגיל 47, כאשר היטלר היה בן 18. החוקר הגרמני יהויכים רייכר טוען בספרו החדש, שקלרה לא מתה מסרטן, אלא מהרעלה בעקבות הטיפול ביוד, שנחשב לטיפול רפואי סטנדרטי בימים ההם, שקיבלה מהרופא.

"מותה הכואב היה רגע מכריע בהתפתחותו של אדולף", נכתב בספר. "היטלר מעולם לא סלח לרופא היהודי. בשיחות עם עוזריו, כמו יוזף גבלס, הוא התייחס ליהודים כמו אל שחפת והציג עצמו כ'מרפא' שנדרש לעקור את המחלה מהשורש", נכתב בספר שקטעים ממנו מתפרסמים היום (שני) ב"דיילי טלגרף".

הספר "9 בנובמבר: כיצד מלחמת העולם הראשונה הובילה לשואה", מנסה להפריך את הדעה שרווחה עד כה בקרב חוקרים היסטוריים, לפיה היטלר דווקא העריך את ד"ר בלוך, משום שהוא עזר לרופא להגר מאוסטריה לארצות הברית ב-1940. רייכר מחזיק, כאמור, בעמדה הפוכה, וטוען כי היטלר התקשה לעכל את מות אמו והאשים את רופאה במותה.

החוקר קבע את ה-9 בנובמבר כתאריך בעל חשיבות עליונה בחייו של המנהיג הנאצי, ולכן בחר בו לכותרת הספר. בתאריך זה ב-1918 הוקמה רפובליקת ויימאר, היטלר הוביל את המרד במרתף הבירה ב-1923 ו"ליל הבדולח" התרחש בתאריך זה ב-1938.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully