וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון בכנסת על ההקפאה הפך לקטטה מילולית

פנחס וולף

7.12.2009 / 13:16

ח"כ טלב א-סנע וח"כ אורי אריאל החליפו ביניהם מהלומות מילוליות בדיון על המשמעות הכלכלית של ההקפאה. אריאל כינה את א-סנע "גיס חמישי", א-סנע השיב "אתה שפל ועלוב"

ועדת הכספים והוועדה לפניות הציבור של הכנסת קיימו היום (שני) ישיבה משותפת על המשמעות הכלכלית של ההקפאה עבור המתנחלים. הדיון גלש לחילופי דברים קשים בין חברי הכנסת טלב א-סנע (רע"ם-תע"ל) וחבר הכנסת אורי אריאל (האיחוד הלאומי).

כאשר חבר הכנסת טלב א-סנע קיבל את רשות הדיבור הוא אמר כי, "כל מיני אנשים טוענים שהם נגד ההקפאה אבל רוצים כסף. המתנחלים הם פרזיטים ומטרד ומצפצפים על החלטת הממשלה וחוקי הכנסת". בתגובה, אמר לו חבר הכנסת אורי אריאל "אתה גיס חמישי. פשוט גיס חמישי". א-סנע לא נשאר חייב ואמר "אתה שפל ועלוב".

כדי להרגיע את הדו שיח הקשה, יושב ראש ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) פנה לאריאל וביקש שלא ישיב לא-סנע משום שלדבריו "טלב הופך את הדיון לדיון פוליטי".

לאחר מכן, א-סנע הוסיף כי "יש שתי אפשרויות: או שמספחים את ההתנחלויות או שמחזירים את המתנחלים הביתה. אין להם אלוהים. הם מאמינים רק בדבר אחד – בכסף". אריאל השיב: "לך לרמאללה ותישאר שם". א-סנע אמר עוד לאריאל "אתה פאשיסט עלוב. אני כאן לנצח נצחים. מי שזה לא מוצא חן בעיניו יכול ללכת לכל הרוחות".

בנייה בשטחים. GettyImages
הדיון עסק במשמעות הכלכלית של ההקפאה עבור המתנחלים/GettyImages

חבר הכנסת כרמל שאמה (ליכוד) שיזם את הדיון אמר כי, "כמו שממשלות עבר אחרי הסכמי אוסלו והסכם ואי הביאו מענקי איזון ליישובים על סך 80 מיליון שקלים, יש לפצות את היישובים ב-100 מיליון שקלים ולהשקיע בפיתוח תשתיות שבעוד שמונה חודשים, כשתסתיים ההחלטה, כל התשתיות יהיו מוכנות. תושבי היישובים משלמים את המחיר הכלכלי של כל אזרחי מדינת ישראל".

גפני אמר בסיום הדיון כי "אני מציע שנפנה למשרדי הממשלה הייעודיים ונקים צוות של ועדת כספים שיישב עם נציגי המשרדים. ועדת הכספים איננה נכנסת לחלוטין להחלטת הממשלה. אנחנו דנים רק על פיצוי ישיר. בנאדם יצק חלק מהבטון והוא אינו יכול להמשיך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully