וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: התור לפקיד ארוך? הבנק יפצה!

צבי זרחיה

7.12.2009 / 8:28

ח"כ שאמה מאשים: "הבנקים חוסכים בהוצאות כוח אדם ומגדילים את רווחיהם על חשבון הזמן של הציבור". על פי ההצעה זמן ההמתנה המירבי בסניף ייקבע על עשר דקות

זמן ההמתנה המירבי של לקוח לטלר או לפקיד בנקאות יהיה עשר דקות, וזמן ההמתנה המירבי למענה טלפוני בסניף יהיה שתי דקות - כך קובעת הצעת חוק שיניח היום ח"כ כרמל שאמה (ליכוד) על שולחן הכנסת. לפי ההצעה, אם חל איחור - הבנק יפצה את הלקוח על יתרת הזמן לפי השכר הממוצע במשק.

הצעת החוק מחייבת את הבנקים בהצבת מכשיר להקצאת תורים בכל סניף, בדומה לאלה המוצבים כבר כיום בחלק מהסניפים - כך שכל לקוח יקבל מספר עם שעת כניסתו לסניף. כל עיכוב בתור מעבר לזמן המרבי יחייב את הבנק לזכות את הלקוח על יתרת הזמן, לפי השכר הממוצע במשק.

לפי הצעת החוק, הדבר לא יחול על מנהל הסניף, סגנו, יועץ השקעות ויועץ משכנתאות, אלא רק על התור לפקיד או לטלר. ועדת הכלכלה תקבע מועדים מיוחדים חריגים שבהם לא יחולו הוראות חוק (לדוגמה, בימי קבלת קצבות של המוסד לביטוח לאומי).

שאמה הסביר שמטרת ההצעה היא להסדיר זמני המתנה סבירים בבנקים ולקבוע סנקציות במקרה של אי עמידה בהם, כדי למנוע מצב שבו אדם ההולך לבנק לא יהיה במצב שבו הוא יודע מתי הוא מגיע לבנק אבל לא יודע ייצא ממנו ויתפנה מחדש לעיסוקיו הבאים.

לדבריו, "העמלה הבסיסית שהבנקים גובים מאתנו היא 'זמן', והשווי שלה לעתים גדול מסך כל העמלות הגלויות. הבנקים מגדילים את רווחיהם על חשבון הזמן של כל אחד מאתנו. הבנקים חוסכים בהוצאות כוח אדם ומגדילים את רווחיהם על חשבון הזמן של הלקוחות. ידוע שזמן שווה כסף, ומכאן שלא מעט לקוחות משלמים בזמנם היקר בהמתנה לקבלת שירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully