וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתרחבים העיצומים בסניפי הביטוח הלאומי

עומר רבין

7.12.2009 / 8:05

עובדי המוסד ישביתו את הפעילות בכל הסניפים - לא יענו לפניות, לא יקבלו קהל ולא ימיינו דואר. במקביל, נמשכת גם שביתת הקלדניות בבתי המשפט והעיצומים ברשות המים

יו"ר ההסתדרות עופר עיני הזהיר לפני כשבוע מפני גל שביתות ועיצומים שעשוי לשטוף את המשק בחודש ינואר - אך בינתיים עושה רושם כי הגל הגיע מוקדם מהצפוי בכל הנוגע לעובדי המדינה.

כ-3,500 עובדי המוסד לביטוח לאומי הודיעו הלילה כי יחריפו מהבוקר (שני) את שביתתם, זאת במחאה על כך שטרם נחתם עימם חוזה קיבוצי חדש ולאור טענותיהם החוזרות ונשנות על מחסור כבר בכוח אדם במוסד המקשה עליהם להתמודד עם הפניות הרבות שיצר המשבר הכלכלי. במסגרת העיצומים לא תהיה קבלת קהל באף אחד מסניפי הביטוח הלאומי, לא תיעננה פניות, לא ימויינו דברי דואר ולא תהיה פעילות מחשבים (ובכלל זאת גם תשלומים) בסניף המרכזי בירושלים.

עובדי הביטוח הלאומי מצויים בימים אלה בשלבים מתקדמים של מו"מ עם הנהלת המוסד והאוצר סביב הסכם העסקה חדש, וצעדי המחאה שלהם (המתקיימים בתמיכת ההסתדרות) זכו אמש לביקורת קשה מצד הנהלת הביטוח הלאומי שכינתה את הצעדים "לא אחראיים ומיותרים". באם תימשך השביתה גם בשבוע הבא - ישנה סכנה לתשלום בזמן של הקצבאות השונות להם זכאים נתמכי הביטוח הלאומי ושירותי הביטחון הסוציאלי בישראל.

בד בבד, יימשכו הבוקר גם העיצומים שנוקטות הקלדניות בבתי המשפט במחאה על תנאי העסקתם וכן העיצומים המתקיימים ברשות המים. עובדי הרשות אשר טוענים כי ההנהלה מבצעת שינויים מרחיקי לכת ללא תיאום עימם לא יקבלו קהל ולא יענו לפניות - ובכלל זאת גם ערעורים על גביית היטל הבצורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully