וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להשאיר לווינשטיין שולחן נקי

דן מרגלית

7.12.2009 / 8:02

סוף טוב - הכל טוב. מי העלה על הדעת שאחרי כל הסערות הציבוריות והמאבקים הבוטים תבחר הממשלה את היועץ המשפטי הבא פה אחד, כמעט בתרועה? אבל בחירת יהודה וינשטיין לתפקיד הרם אינה רק סוף. זו בעיקר התחלה והיא לא תהיה קלה. הצדדים המקצועיים של תפקידו יתבררו במהלך עבודתו. אין לו מומחיות במשפט מינהלי ויכולתו לתפקד בתחום זה היא מבחן ליכולת הלמידה שלו. הבעיה היא דווקא בתחום שבו התמחותו היא מן המפורסמות - המשפט הפלילי.

רשימת לקוחותיו, מאהוד אולמרט העומד לדין פלילי ועד לדן כהן שנמלט מהארץ בשל הכוונה להעמידו לדין פלילי, מעידה על הצלחתו בתחום זה. ציבור לקוחותיו מגוון. אבל הדבר ימנע ממנו להתערב בהתנהלות תיקים אלה, המסורים בידי פרקליט המדינה משה לדור.

אתמול נמסר לשופטי בג"ץ מטעם מנחם (מני) מזוז ולדור כי הם מגבשים את עמדתם לגבי תיקו של אביגדור ליברמן, שכבר הועבר אליהם ממחלקתה של אביה אלף בפרקליטות. כולי תקווה כי יגבשו החלטה אם לסגור את התיק או לפרסם טיוטת כתב אישום. אם יבחרו בכתב אישום - מי יערוך שימוע לליברמן? האם היה בעקיפין לקוחו של וינשטיין ועליו להדיר ידו מן התיק?

אין כל רע בכך שווינשטיין מגיע לעמוד בראש מערכת התביעה הממלכתית עם תפיסת עולם של סנגור. מראיון שנערך עימו לפני זמן מה ב"גלובס" לא ניתן להבין עד כמה הוא נחוש להילחם בשחיתות ומחויב לצורך להעמיד לדין חשודים בעבירות שוחד והפרת אמונים מבין בעלי הצווארון הלבן.

מזוז תפס מקום במחנה בני האור

אין בכך כדי לפוסלו. הוא מגיע מהוויה מסוימת אשר עשויה להשתנות ולהתפתח ולהתפכח. ההוויה בחברת הפרקליטים שבמחיצתו תקבע את התודעה כלשונו של קרל מרקס. גם בעבר חלף זמן מה, ואולי נדרשה גם החלטה שגויה בעניין האי היווני, עד שמזוז תפס את המקום הראוי בצמרת מחנה בני האור. הוא שילם דמי לימוד, וצריך לקוות כי וינשטיין - שיש לו גם עבר עשיר בפרקליטות - יעשה את קיצור הדרך הנחוץ ויתייצב בצומת שבין נכונות להתכתש עם ההון-שלטון לבין הצורך לא לרדוף אישי ציבור לשווא.

שתי מגמות סותרות ילוו את וינשטיין בכניסתו לתפקידו ב-1בפברואר: שובל ארוך של אשראי אישי המבוסס על הדעה הרווחת בקרב מכריו כי הוא ישר כסרגל ואמיץ; ומידה לא מבוטלת של חששות שמא יראה בעבירות שחיתות עניין שחשיבותו משנית.

בשלב הנוכחי ראוי להבליט את הברכות ואת האשראי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully