וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי נורה ונהרג כשניסה להיכנס לעזה

רמי שני ויהושע בריינר

7.12.2009 / 6:35

ישראלי בשנות ה-30 לחייו הגיע הלילה במונית למעבר ארז ופתח בריצה לעבר שטח הרצועה. חיילים ומאבטחים שהיו במקום פתחו באש והאיש נהרג. נבדקת האפשרות שמדובר באדם מעורער בנפשו

טרגדיה במעבר ארז. יקיר בן מלך, ישראלי בן 34 מתל אביב נורה ונהרג הלילה (שני) על ידי מאבטחים וחיילי צה"ל, כשניסה לחצות את גדר המערכת בגבול רצועת עזה. בן מלך הגיע במונית סמוך לשעה 2:00 בלילה למעבר ארז, יצא מהרכב ופתח בריצה לכיוון המעבר.

מאבטחים של מנהלת המעברים ביחד עם כוח צה"ל שהיה במקום, פתחו בנוהל מעצר חשוד שכלל ירי באוויר. משלא עצר, נורו לעבר פלג גופו התחתון מספר יריות. כתוצאה מכך נפגע בן מלך ונהרג. הכוחות במקום חששו שבן מלך נושא על עצמו מטען חבלה ובשל כך הוזעקו למקום חבלני משטרה.

מתחקיר ראשוני עולה כי חיילי הסיור והמאבטחים חשדו כי הישראלי שטיפס על הגדר הגיע מכיוון הרצועה, ועל כן חשדו שמדובר במחבל הנמצא בדרכו לשטח ישראל. עוד עולה מהתחקיר כי בן מלך היה לבוש עם מספר שכבות של בגדים ושאחד מהכדורים שנורו לעברו, פגע בעורק הראשי של רגלו. המאבטחים במקום סברו שהוא מנסה ליצור התקהלות. ממנהלת המעברים נמסר כי "המאבטחים והחיילים פעלו כשורה ולפי הנהלים".

בידי כוחות הביטחון עדות מפי אדם הטוען שהבחין בבן מלך כשהוא מקבל טיפול בבית החולים ברזילי באשקלון. על פי אותה עדות, מדובר באדם מעורער בנפשו. עדות זו נבדקת עתה על ידי החוקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully