וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל ההקפאה: מתנחלים נערכים לחסום כבישים

יהושע בריינר

7.12.2009 / 6:02

קבוצות מתנחלים שוקלות לעשות שימוש בנשק ששיבש את חייהם של מאות אלפים במהלך ביצוע תכנית ההתנתקות: חסימת צירי תנועה. המשטרה נערכת בכוחות גדולים לפיזור החוסמים

חוזרים לימי חסימות הכבישים? פעילי ימין ומתנחלים מתכננים להתחיל היום (שני) בניסיונות לחסום כבישים ברחבי הארץ, במחאה על הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון. כחלק מהתכנון מתכוונים המתנחלים לחסום כבישי גישה מרכזיים, אולם נראה כי לפחות בשלב הראשון, המחאה לא צפויה להגיע לכבישי הערים בגוש דן, והיא תתרכז בעיקר בכבישי הגדה. במערכת הביטחון נערכים בהתאם וכוחות גדולים של משטרה ערוכים לפיזור החוסמים.

כמו כן, מתוכננות משמרות מחאה כנגד הקפאת הבנייה בצמתים מרכזיים ברחבי הארץ. עם זאת ייתכן ומחאה זו תידחה בשל מזג האוויר. מחשש שיעצרו, יוזמי המחאות אינם מגלים את מוקדי החסימות, שתתגלה לדברי גורמים המעורבים בנושא, רק בעת החסימה.

במקביל ממשיכים מנהיגי המתנחלים להיערך לקראת עצרת המחאה המתוכננת ליום רביעי הקרוב בירושלים. ביישובי יהודה ושומרון ובמעוזי ימין בתוך הקו הירוק נערכו כנסים הקוראים למתנחלים להגיע בהמוניהם. לדברי גורמים ביש"ע, בהפגנה זו מתכננים ראשי המתנחלים 'להסיר את הכפפות' ולצאת באמירות קשות כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

במועצת יש"ע מצפים לעשרות אלפי מפגינים אולם עיקר החשש כעת הוא ממזג אוויר חורפי, שיוריד באופן משמעותי את מספר המשתתפים. עם זאת, בקרב ראשי המועצות ממתינים להתפתחויות בימים הקרובים עד להפגנה, בתקווה כי אופי אכיפת צווי ההקפאה ישתנה ושהצו עצמו יתוקן כך שיוחזרו להם חלק מסמכויותיהם.

אתמול נערך בקרני שומרון כנס חירום נוסף לקראת ההפגנה, כשגם שם המשיכו ראשי המועצות לצאת כנגד מדיניות נתניהו, שהושוותה למדיניות בריטניה בימי המנדט. "מטרתנו היא הפסקת מדיניות הספר הלבן של נתניהו", אמר דני דיין, יו"ר מועצת יש"ע. "המצב כעת הוא שלא נותנים לבנות בית יהודי אחד בין באר שבע לבית שאן. זו מציאות שלא תעלה על הדעת". גם ראש מועצת קרני שומרון הרצל בן ארי תקף את הממשלה ואמר כי "המלחמה היא על הבית הפרטי שלנו והבית הציוני לאומי של מדינת ישראל. מדובר בפשיטת רגל ערכית של הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully