וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יהודים מופלים לרעה בדיוני הריסת בתים"

גלעד גרוסמן

7.12.2009 / 6:00

תנועת הימין 'רגבים' טוענת שבג"ץ והפרקליטות מפלים לרעה יהודים בכל הנוגע להרס מבנים לא חוקיים. "בג"ץ הוא עיר מקלט לעברייני בנייה פלסטינים. כשמדובר ביהודים, התיק מקודם במרץ עד ההריסה"

לפני כשלושה חודשים טענה "שלום עכשיו" שעל הפרקליטות מופעל לחץ פוליטי מצד גורמים בימין לשנות את עמדתה לגבי הבנייה הבלתי חוקית בשטחים. כעת טוענת תנועת הימין "רגבים", שמחלקת הבג"צים בפרקליטות מפלה בהתנהלותה בין יהודים לערבים כשמדובר בעתירות להרס מבנים לא חוקיים.

בדו"ח שמפרסמת היום (שני) התנועה תחת הכותרת "בג"ץ – עיר מקלט לעברייני בנייה פלסטינים" נטען, שהפרקליטות אינה פועלת להרס בתים של פלסטינים שהוצא כנגדם צו הריסה בשל בניה בלתי חוקית, בעוד כשמדובר ביהודים, "התיק מקודם במרץ עד להריסת הבתים".

הדו"ח מתאר "שיטה" לעיכוב הטיפול: ראשית הפלסטינים עותרים לבג"ץ בבקשה להוציא צו על תנאי לביטול צו ההריסה. לאחר הוצאת הצו בית המשפט "אינו קובע דיון בעתירה מיוזמתו, ופרקליטות המדינה מצדה אינה פועלת גם כן. כך חולפות להן מספר שנים עד שבית המשפט מחליט מיוזמתו, ולעתים כך מסתבר אף ביוזמת הפרקליטות, לעכב את ההליכים בתיק מחוסר מעש".

לטענת התנועה, הוקפא הטיפול במעל 400 תיקים בבג"ץ, הדנים ביותר מ-700 מבנים פלסטינים בלתי חוקיים. מנגד, לטענת "רגבים", בכל המקרים בהם הוגשו עתירות כנגד צווי הריסה על ידי יהודים – מעולם לא עוכבו ההליכים בתיק תוך הותרת צו הביניים, האוסר לבצע את ההריסה, על כנו.

ב"רגבים" הוסיפו שבכוונתם לעתור לבג"ץ כבר בימים הקרובים בדרישה לבטל את "המדיניות החמורה והבלתי סבירה של היועץ המשפטי לממשלה ושל פרקליטות המדינה" ביחס להריסת מבנים בלתי חוקיים בשטחים.

"מדובר בעירוב דעות פוליטיות ושיקולים פוליטיים באכיפת החוק, דבר שגורם לאובדן מוחלט של אמון הציבור בפרקליטות וביועץ המשפטי לממשלה שמעניק לה גיבוי", אמר מנכ"ל רגבים, יצחק זרגרי.

במשרד המשפטים דחו את הטענות שעולות מהדו"ח. "סדרי העדיפויות בביצוע צווי ההריסה נקבעים על ידי הגורמים המקצועיים המופקדים על כך, והכוונה במיוחד למערכת הביטחון וצה"ל", נמסר בתגובת המשרד. "פרקליטי מחלקת הבג"צים מייצגים בבית המשפט הגבוה לצדק את עמדת המשיבים ואת הוראות הדין. לא למותר לציין, כי מנתונים הנוגעים להריסות מבנים שבוצעו ביהודה ושומרון בשטח c בין השנים 1997 ל-2009 נהרסו בסך הכל כ-2,450 מבנים פלסטיניים וכ-1,230 מבנים ישראליים. משמעות הדברים היא כי כמות ההריסות הכוללת בודאי אינה מלמדת דבר על המגמות שנטענו בהודעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully