וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: "ישראל צריכה לשלם את דרישות חמאס"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.12.2009 / 23:14

על רקע הדיווחים לפיהם המתווך הגרמני הגיע לישראל עם הצעת חמאס, אמר שר החוץ המצרי כי אם ישראל מעוניינת להשיב את שליט, עליה להיענות לדרישות ארגון חמאס

שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט קרא אמש (ראשון) לישראל להתגמש במשא ומתן עם חמאס לגיבוש עסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. בראיון שהעניק לרשת הטלוויזיה "אל-ערבייה" אמר אבו אל-רייט כי "ישראל לא צריכה להפריז בדרישותיה. עליה לשלם את המחיר שנדרש כדי להשיג עסקה. אמרנו לישראל שאם בכוונתה לקבל את החייל, עליה לשלם את המחיר שהפלסטינים דורשים מהם".

שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט. Geert Vanden Wijngaert, AP
"ישראל לא צריכה להפריז בדרישותיה". אל רייט/AP, Geert Vanden Wijngaert

בתוך כך, גורם פלסטיני בכיר דיווח ל"אל-ג'זירה" כי המתווך הגרמני במשא ומתן לגיבוש העסקה שוהה כעת בישראל, והוא מעביר את תשובת חמאס להצעה הישראלית לגיבוש העסקה. הגורם סיפר כי לאחר שהמתווך יעביר את תשובת הארגון לישראל, הוא יקבל את תשובתה של ישראל ואותה יעביר להנהגת חמאס ברצועת עזה. לדברי הגורם הבכיר, "היומיים הקרובים יהיו מכריעים בכל הנוגע לעסקת שליט".

הבכיר סיפר עוד כי המגעים "סבוכים וקשים מאד" וכי ישראל "שינתה חלק מעמדותיה בהצעתה האחרונה שהעבירה לחמאס". הוא הגדיר את השלב הנוכחי במשא ומתן כשלב "הקשה ביותר", וציין כי אם ישראל תדחה את הצעתו הנוכחית של חמאס, "העסקה תידחה למועד מאוחר יותר, עד שישראל תשנה את עמדותיה".

אתמול דיווח העיתון "אל-חיאת" כי צוות רפואי צרפתי המונה ארבעה רופאים נכנס לפני שבוע לרצועת עזה ובדק את החייל החטוף גלעד שליט. לפי הדיווח, הצוות הרפואי נכנס ביום ראשון מקהיר לרצועה, דרך מעבר רפיח, בלווית המתווך הגרמני. על פי העיתון, המתווך הגרמני קיבל ערבויות מישראל שלא תתקיף את מקום המסתור שבו מוחזק שליט ולא תנסה לשחררו בכוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully