וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנות למשאל עם נגד איסור בניית צריחים

טליה שחר

6.12.2009 / 21:03

בשוויץ מתכננים לקדם משאל עם נוסף שיבטל את תוצאות ההחלטה הקודמת שאסרה על בניית צריחי מסגדים במדינה. הביקורת הבינלאומית והמוסלמית על שוויץ הולכת וגוברת

קבוצת ליברלים בשוויץ שוקלת לקדם משאל עם חדש שיהפוך את משעל העם הקודם לפיו לא ניתן יהיה לבנות צריחי מסגדים במדינה, כך דיווחו אתמול (ראשון) עיתונים בשוויץ. כ-20 אינטלקטואלים שוויצרים רוקמים תכנית פעולה שתהפוך את האיסור, בצל הפגנות במדינה בסוף השבוע והביקורת בינלאומית.

משאל עם על צריחי מסגדים בשוויץ. Keystone, Salvatore Di Nolfi, file, AP
גינויים ברחבי העולם נגד האיסור על בניית צריחי מסגדים בשוויץ/AP, Keystone, Salvatore Di Nolfi, file

"יוזמה חדשה היא הדרך הדמוקרטית הטובה ביותר להשיג את זה", אמר עוד הדין יורג מולר לעיתון "סונטאג". בתגובה ליוזמה החדשה, כינה מנהיג המפלגה הימנית SVP, שיזמה את משאל העם ביחד עם מפלגת האיחוד הפדרלי הדמוקרטי, את קבוצת האינטלקטואלים כ"מפסידים גרועים".

מוקדם יותר הצטרף שליט לוב מועמד קדאפי למבקרים את תוצאות משאל העם ואמר שהן נותנות לטרוריסטים סיבה לתקוף את אירופה. "הפעילים יגידו עכשיו: הזהרנו אתכם שהם האויב שלנו. תראו מה הם עושים באירופה. הצטרפו לאל-קאעדה והכריזו על ג'יהאד נגד אירופה", אמר קדאפי. היחסים בין לוב לשוויץ מתוחים מאז שחניבעל קדאפי, בנו של השליט, נעצר בשנה שעברה באשמה שהתעלל בעובדי משק הבית שלו.

בשבוע שעבר גינה האו"ם את האיסור, וקרא לו "מעורר מחלוקת בצורה עמוקה" ו"מפלה בצורה ברורה". אתמול התקשר שר החוץ האירני מנושהר מותקי לשרת החוץ השוויצרית, מישלין קאלמי-ריי, והביע בפניה את מחאת ארצו על החלטת משאל העם השוויצרי בדבר איסור הבנייה על צריחי כנסיות במדינה. מותקי הזהיר את קאלמי-ריי מפני "השלכות" יישומו של האיסור. שרת החוץ אף אישרה שאירן זימנה את שגריר שוויץ בטהרן על מנת לקבל הסברים על ההחלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully