וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודות שירות לשוטרי מג"ב שהיכו עצור

גלעד גרוסמן

6.12.2009 / 20:11

השוטר והשוטרת נידונו לעבודות שירות וקנס כספי לאחר שתקפו עצור שהיה תחת השגחתם. "הערך הבסיסי שאין מכים אדם כבול באזיקים, הוא ערך שאין צורך ללמד אותו בקורס"

"הערך הבסיסי שאין מכים אדם כבול באזיקים, הוא ערך שאין צורך ללמד אותו בשום קורס" - כך כתב שופט בית משפט השלום בתל אביב, דניאל בארי, בגזר דינם של שני שוטרי מג"ב שנידונו היום (ראשון) לעבודות שירות, לאחר שהודו והורשעו במסגרת הסדר טיעון בתקיפת עצור, מסירת ידיעות כוזבות והדחה בחקירה.

על פי כתב האישום שהוגש נגד השוטרים שי צולעי ומורן דנטה לפני כחצי שנה, באמצעות עו"ד שלומי אברמזון מהמחלקה לחקירות שוטרים, השניים, ששירתו כשוטרי מג"ב בשירות חובה, תקפו עצור בעקבות ויכוח על עישון סיגריה. העצור קילל את השניים, ואז צולעי היכה אותו בפניו באמצעות אגרופיו ובעט ברגליו. דנטה סטרה לו מספר פעמים בפנים. כתוצאה מהמכות נגרמו לעצור חבלות באזור העין וכן נקב באוזן.

לאחר ששוטר אחר דיווח למפקדם על המקרה, נחקרו צולעי ודנטה. לטענתם העצור לא היה אזוק ולמעשה הוא היה זה שתקף אותם. ביום שלמחרת איים צולעי על השוטר שדיווח על המקרה ואמר לו ש"יזיין אותו" ו"ידאג להרביץ לו אם יילך למח"ש". גם דנטה קיללה את השוטר המדווח.

השופט בארי כתב בגזר הדין כי "התנהגותם של הנאשמים לאחר האירוע יש בה כדי להחמיר את המעשה, שהוא חמור כשלעצמו. מצופה משוטר או חייל שידווח אמת ולא יעליל עלילות שווא כדי להצדיק התנהגות פסולה ועבריינית".

עם זאת, הוא החליט להתחשב בגילם הצעיר של השניים, בהכשרתם הלא יסודית ובעברם הנקי, וגזר על צולעי חצי שנה עבודות שירות ושמונה חודשי מאסר על תנאי. בנוסף, הוא חייב אותו לפצות את המתלונן באלף שקל. על דנטה נגזרו ארבעה חודשי עבודות שירות, שמונה חודשי מאסר על תנאי ותשלום פיצויים בגובה 750 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully