וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד הצליחה לחדור שפעת החזירים לעזה?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.12.2009 / 18:04

לאחר שרצועת עזה נשארה "נקייה" משפעת החזירים בשל המצור המוטל עליה על ידי ישראל התגלו בה 5 מקרים של המחלה. הרשויות בעזה הודיעו על מקרה מוות ראשון מהמחלה

בכיר במשרד הבריאות הפלסטיני בגדה, ד"ר אסעד רמלאווי, מסר היום (ראשון) כי התגלו ברצועת עזה חמישה מקרים ראשונים של אנשים שחלו בשפעת החזירים, ביניהם שניים במצב קשה וכמו כן מקרה ראשון של מוות מהמחלה. רמלאווי הכחיש כל קשר בין ההידבקות בנגיף לבין שובם של מאות מתושבי עזה שעלו לרגל לערב הסעודית בחג הקורבן. "העולים לרגל חוסנו נגד הנגיף, כולם בריאים". מדובר בגילוי הראשון של שפעת החזירים ברצועה, שנותרה עד כה "נקייה" מנגיף זה וייתכן שהסיבה לכך היא המצור הישראלי המוטל עליה.

בית חולים עזה, שפעת חזירים. רויטרס
בחמאס מכחישים קשר לשיבת המתפללים ממצוות החאג' במכה/רויטרס

הבכיר לא פירט כיצד נדבקו חמשת האנשים, אולם ברצועה, הנחשבת לאזור הצפוף ביותר בעולם, חוששים מאד ממגיפה שתפרוץ בעקבות כך. רמלאווי סיפר כי חמשת החולים מטופלים בבית החולים "שיפא" שבעזה ומצבם של שלושה מהם מוגדר "יציב". לאחר שחמאס הכחיש כי שפעת החזירים קיימת גם ברצועה, אישר שר הבריאות בממשלת חמאס ברצועת עזה, חסן חלף, כי חמישה בני אדם נדבקו בה: "לאחר שהגיעו בדיקות המעבדה, הוכח כי החמישה חולים בנגיף. יחד עם זאת אין מקום לדאגה".

ברצועת עזה נהגו בחודשים האחרונים להתבדח על כך שהתועלת היחידה שצמחה להם מהמצור שמטילה ישראל עליה הוא שהיא "נקייה" משפעת החזירים. בגדה המערבית התגלו עד כה 1,250 מקרים של שפעת החזירים, תשעה מהם מתו כתוצאה מהנגיף. רמלאווי העריך כי מספר הנדבקים האמיתי בגדה עומד על כ-6,000 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully