וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצח השופט אזר: "מנסים לפגוע בערעורי"

גלעד גרוסמן

6.12.2009 / 17:10

יצחק זוזיאשווילי, שהורשע ברצח השופט עדי עזר עתר לבג"ץ בטענה כי השב"ס מונע ממנו לנהל את הערעור שהגיש על הרשעתו. "מצאו סיבות אבסורדיות למנוע ממני לצפות בחומר המשפטי"

יצחק זוזיאשווילי, שהורשע ברצח השופט עדי אזר, עתר היום (ראשון) לבג"ץ בבקשה לביזיון בית משפט נגד שירות בתי הסוהר, שלטענתו מונע ממנו לנהל כראוי את הערעור שהגיש על הרשעתו ברצח.

זוזיאשווילי הורשע יחד עם רפי נחמני בפברואר 2006 ברצח של השופט אזר, שנורה מחוץ לביתו ברמת השרון ביולי 2004. ''נחמני הוא שלחץ על ההדק, בשליחותו של זוזיאשווילי ששלט, הניע, דחף, ניהל, נתן הוראות והיווה את הרוח החיה'', כתבו שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים בהכרעת הדין. השופטים קבעו שזוזיאשווילי הזמין את הרצח לאחר שכל בקשותיו לעריכת משפט חוזר נדחו.

אילוסטרציה. ShutterStock
"מזה כשלוש שנים עושה השב"ס כל אשר ביכולתו על מנת למנוע מהמבקש לקבל לידיו חומר משפטי הדרוש לו לצורך ניהול ערעורו"/ShutterStock

לאחר ההרשעה ערער זוזיאשווילי לעליון. לפני כחצי שנה קבע שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, כי על השב"ס לאפשר לזוזיאשווילי לעיין בכל חומר החקירה לו הוא זקוק לצורך הכנת הערעור, כולל לאפשר לו לצפות בתקליטורים ובמוצגים אחרים הנוגעים להגשת ערעור.

אולם, בבקשה שהוגשה היום באמצעות עו"ד שי חמו, נטען כי השב"ס אינו מבצע את ההחלטה. "מזה כשלוש שנים עושה השב"ס כל אשר ביכולתו על מנת למנוע מהמבקש לקבל לידיו חומר משפטי הדרוש לו לצורך ניהול ערעורו, לשמור חומר משפטי בתאו, לקבל או למסור חומר משפטי לעורך דינו, להחזיק בתא ולצפות בחומר משפטי מצולם באמצעות קלטות וידאו או דיסקים מוקלטים", נכתב בבקשה.

לטענת זוזיאשווילי, מדובר אך ורק בחומר משפטי הנוגע לתיק הערעור, והוא אינו מבקש כל זכות יתר החורגת ממה שזכאי לו כל אסיר. אולם לדברי עורך דינו, בכל פעם דואגים בשב"ס "למצוא סיבות, עד כדי סיבות אבסורדיות לחלוטין - כדי למנוע מהמבקש לצפות בחומר משפטי הנוגע למשפט אותו הוא מנהל".

עוד נטען בבקשה, כי כאשר זוזיאשווילי הועבר מכלא אופק לכלא איילון נלקחו ממנו קלטות וידאו, דיסקים וקלטות אודיו שהכילו חומר משפטי הנוגע לתיק. בנוסף, זוזיאשווילי טוען שמפקד האגף בו הוא שוהה סירב לאפשר לו להגיש עתירה נוספת שכתב בכתב יד על מניעת קבלת חומרי חקירה. "לאור כל האמור לעיל לא נותר למבקש כל ספק בכך שאין בכוונת המשיבים לקיים את החלטת השופט רוזן", נכתב בבקשה.

עו"ד חמו מבקש גם מבית המשפט העליון לבטל החלטה של שופטת המחוזי בתל אביב חיותה כוחן, שקבעה לפני כשבועיים במהלך דיון על אי מילוי החלטתו של השופט רוזן, כי זוזיאשווילי יוכל להשתמש במשך חודשיים בווידאו והגבילה את מספר הדפים שיוכל להכניס לתא. משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה שתשובתם לבקשה תיסר לבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully