וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים פרצו למלון בו שהה השר שלום

6.12.2009 / 16:37

הפגנות אנטי ישראליות ממשיכות ללוות את ביקורו של השר סילבן שלום באוסטרליה. סגנית ראש ממשלת אוסטרליה: "אנחנו תומכים ונמשיך לתמוך בזכותה של ישראל להגנה עצמית"

המשנה לראש הממשלה, השר סילבן שלום המבקר בימים אלה באוסטרליה, נאם היום (ראשון) בפני כ-400 מובילי דעת קהל אוסטרלים במלבורן. הדיונים התקיימו כשבמהלך רוב היום נערכו הפגנות מחוץ למלון שבו שוהה המשלחת הישראלית. כ-200 סטודנטים אוסטרלים הקיפו את המלון וקראו לשחרור פלסטין ולסיום משטר הכיבוש וה"אפרטהייד" הישראלי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנה אנטי ישראלית במלבורן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשיא ההפגנה פרצו כ-20 מפגינים למלון בו שהה שלום ומחו נגד הכיבוש הישראלי וכנגד הגעתה של המשלחת הישראלית למדינה. לאחר מאבק קצר שנערך בתוך המלון נעצרו ארבעה מבין המפגינים על ידי המשטרה המקומית. כוחות המשטרה השתמשו גם בתרסיס פלפל כדי לפזר את המפגינים.

במהלך נאומו התייחס שלום לנושא הפלסטיני ואמר כי ההמתנה מהצד הפלסטיני היא זו שמעכבת את המו"מ. שלום אמר כי "אנחנו דוחפים למו"מ. אני פועל במישור הכלכלי על ידי מתן הקלות והסרת חסמים. עם זאת הפלסטינים לא מוכנים לשבת לשולחן המו"מ. הפלסטינים צריכים לפעול ולא לחכות לאף אחד - לא לאובמה ולא לאירופה"

סגנית ראש הממשלה האוסטרלי ג'וליה גילארד ציינה את הקשר החזק בין ישראל ואוסטרליה ואת חוזקה ומעורבותה של הקהילה היהודית באוסטרליה. גילארד אמרה כי "אנחנו תומכים ונמשיך לתמוך בזכותה של ישראל להגנה עצמית כפי שעשינו כשהתנגדנו לדו"ח גולדסטון, החרמנו את ועדת דרבן השנייה ותמכנו בזכותכם להגנה עצמית במבצע עופרת יצוקה. ישראל ואוסטרליה, כמו מדינות רבות בעולם חולקות איום אמיתי - הטרור ואירן, לכן עלינו להמשיך ולחזק את הקשר ביננו על מנת שנוכל להתמודד עם האתגרים העומדים בפנינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully