וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתה בכל סניפי הביטוח הלאומי

עומר רבין

6.12.2009 / 14:53

עובדי הביטוח לאומי משביתים את הפעילות בכל 24 סניפי המוסד במחאה על כך שטרם נחתם עימם הסדר קיבוצי חדש. במסגרת העיצומים לא תהיה קבלת קהל ולא יינתן מענה לפניות

מערכת וואלה!

צילום: יותם רונן וגדעון צנטנר, עריכה: רן צימט, קריינות: אילן שניג

כ-3,500 העובדים של המוסד לביטוח הלאומי פתחו הבוקר בשביתה ללא הגבלת זמן במסגרתה הם סגרו את שעריהם של כל 24 סניפי המוסד ברחבי הארץ. העבודים לא מקבלים קהל ולא עונים לפניות הציבור - זאת במסגרת צעדי מחאה שהכריזו עובדי הביטוח הלאומי במחאה על כך שטרם גובש ונחתם עימם הסדר קיבוצי חדש לעיגון תנאי העסקתם במוסד. שביתת העובדים מקיפה גם את הסניף המרכזי של המוסד לביטוח לאומי - ובשל כך אין פעילות מחשבים ולא מתבצעים תשלומים.

"לא ברור מדוע העובדים מצאו לנכון בעת ניהול משא ומתן לקיים עיצומים" אמרה היום לוואלה! עסקים מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי, אסתר דומיניסיני. "אני חושבת שכדאי שהעובדים יתעשטו - מדובר בגוף של ביטחון סוציאלי וכל עיצומים או שביתה יש להם פגישה קשה ביותר בציבור. אנחנו נמצאים בישורת האחרונה של המו"מ - ומן הראוי לסיים אותו, ולא להתנגח באמצעות שביתות מיותרות".

יש לציין כי באם תימשך השביתה עד לאמצע החודש - ישנה סכנה של פגיעה במקבלי הקצבאות ועיכוב בהעברת תשלומי המוסד לזכאים. עם זאת, העריכו היום גורמים במוסד כי המשבר יבוא על פיתרונו כבר במהלך השבוע הקרוב כך שלא ייגרם נזק משמעותי למקבלי הקצבאות השונות של הביטוח הלאומי.

יש לציין כי בחודשים האחרונים מתקיים משא ומתן בין 3,500 העובדים במוסד לבין ההנהלה - אך מחלוקות שנתגלעו בין הצדדים מנעו את חתימתו של חוזה קיבוצי חדש במועד והביאו את העובדים להכריז עיצומים, בתמיכת ההסתדרות.

עדכון ראשון: 9:43

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully