וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין נבחר ליועמ"ש: "מודע לגודל האחריות"

פנחס וולף וגלעד גרוסמן

6.12.2009 / 12:55

שרי הממשלה אישרו הבוקר פה אחד את מינויו של עו"ד יהודה וינשטיין ליועץ המשפטי הבא. מחליפו של מזוז לאחר האישור: "זו לא העת לדבר, אלא לעשות"

תאגיד כאן

(ארכיון: באדיבות הערוץ הראשון)

הממשלה אישרה היום פה אחד (ראשון) בישיבתה השבועית את מינויו של עו"ד יהודה וינשטיין לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. וינשטיין אמור להיכנס לתפקיד בעוד כחודשיים, לאחר שהיועץ הנוכחי מני מזוז יסיים את תפקידו. תוקף מינויו של וינשטיין הוא מאחד בפברואר 2010 ועד 31 בינואר 2016.

לאחר החלטת הממשלה אמר וינשטיין כי "אני מודה לממשלה על האמון שניתן בי, ומודע היטב לגודל האחריות. אני מתכוון להיכנס לתפקיד באחד בפברואר, ועד אז אפגש עם היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה כדי ללמוד את התפקיד. כעת לא העת לדבר, אלא לעשות".

שר המשפטים לשעבר, דניאל פרידמן, בירך על המינוי ואמר לוואלה! חדשות כי "אני חושב שמדובר במינוי טוב מאוד. אני שמח על כך שנבחר עורך דין מהשוק הפרטי. צריך להוסיף למשרד המשפטים כוחות מהשוק הפרטי שצמחו במסגרת שונה. אני מקווה שגם היועץ המשפטי החדש וינשטיין יתמוך בכך. אני חושב שזה מינוי מצוין ומאחל לו בהצלחה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תוקף המינוי עד 31 בינואר 2016. וינשטיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

וינשטיין, בן 65, הוא אחד בכירי הפרקליטים הפליליים בארץ, ומתמחה בעבירות צווארון לבן. הוא נחשב לפרקליט מוערך, שנקרא פעמים רבות לחלץ שורת נבחרי ציבור מחקירות פליליות או מכתבי אישום. וינשטיין התבטא בעבר בנוגע לשחיתות השלטונית ואמר כי "צריך להכות בשחיתות האמיתות גם בחרב, גם ברומח וגם בכידון". עם זאת, הוא טען שיש להתמקד בשחיתות ממש ולא במעשים שוליים שאין בהם שחיתות.

בעברו ייצג וינשטיין מספר אנשי ציבור בפרשות שונות, ביניהם את ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשת הקבלן אבנר עמדי ואת נשיא המדינה לשעבר, עזר ויצמן, שיוצג על ידו בפרשת אדוארד סרוסי. גם בכירי ש"ס העדיפו את שירותיו של וינשטיין במרוצת השנים. כך ייצג את יו"ר ש"ס לשעבר אריה דרעי בפרשת בר-און-חברון, את ח"כ יאיר לוי שהורשע בזיוף וגניבה ואת ח"כ יאיר פרץ בפרשת התואר הכוזב. ללא קשר לתחום הפלילי, וינשטיין שימש פרקליטו של ח"כ שאול מופז (קדימה) סביב המחלוקת על תקינות הפריימריז לראשות התנועה.

לפני כשבוע וחצי הודיע שר המשפטים יעקב נאמן לראש הממשלה בנימין נתניהו כי החליט להמליץ על ויינשטיין לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. בהודעה שפרסמה לשכת שר המשפטים נמסר שהחלטתו של נאמן נעשתה לאחר עיון בחומרי ועדת האיתור ובחומרים נוספים שהועברו לו, וכן בעקבות שיחות עם הממליצים ופגישות עם המועמדים.

"שר המשפטים רואה בכל המועמדים שהומלצו על ידי הוועדה הציבורית-מקצועית למינוי היועץ המשפטי לממשלה, ובכלל זאת פרופ' ידידיה שטרן שהודיע על הסרת מועמדותו - מועמדים הראויים לכהן במשרה זו", נכתב בהודעה.

עדכון ראשון: 9:06

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully