וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בקדומים: "השוטרים היכו גם ילדים"

6.12.2009 / 10:17

ראש מועצת קדומים סיפר לוואלה! חדשות כי שוטרי יס"מ דרכו עליו הבוקר בעת שחסם את כביש היציאה מההתנחלות. לדבריו, "מכים פה בנות ונבחרי ציבור. אפילו לגרועים שבאויבינו לא מתנהגים ככה"

עימותים פרצו הבוקר (ראשון) בהתנחלות קדומים בין כוחות הביטחון למתנחלים, שחסמו את יציאת הכוחות מהיישוב. כוחות של משטרה ומשמר הגבול פינו בכוח מספר מתנחלים, חלקם תלמידות אולפנה, שחסמו את הכביש. נערה אחת נעצרה ואחרת נפצעה ונזקקה לטיפול רפואי. במקביל, יודו מספר ביצים אל עבר כלי רכב של פקחים, שהספיקו לחלק כחמישה צווים להפסקת הבנייה.

לדברי ראש מועצת קדומים חננאל דוראני, שוטרי יס"מ היכו אותו ודרכו עליו בזמן שחסם את כביש היציאה מהיישוב. לטענת המתנחלים, הכוחות הפעילו אלימות גם נגד בנות שחסמו את הציר. בעקבות הדברים, הגיע רב היישוב למקום והורה לתלמידות לעזוב את הכביש על מנת למנוע חוסר צניעות. "זו בושה וכלימה", אמר דוראני לוואלה! חדשות, "מכים פה ילדים, מכים פה בנות, ומכים נבחרי ציבור. השימוש באלימות כנגדנו הוא איום ונורא. אפילו לגרועים שבאויבינו לא מתנהגים ככה".

בנוסף, הגיעו היום פקחי המנהל האזרחי מלווים בכוחות הביטחון גם להתנחלות שערי תקווה שבמערב השומרון במטרה לחלק צווי הפסקת עבודה. מתנחלים חסמו את דרכם, אולם לא נרשמו אירועים חריגים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הכפרים הפלסטינים בקרבת יצהר סובלים מהתנכלות יומיומית של מתנחלי יצהר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר בפתח ישיבת הממשלה כי "בשבוע שעבר נפגשתי עם ראשי היישובים בנושא השהיית הבנייה. זוהי החלטה לא קלה, לא להם ולא לנו, זהו לב המולדת של עם ישראל. אלה אחים שלנו, חלק מאיתנו ואנחנו חלק מהם. ההחלטה משרתת אינטרסים נרחבים של מדינת ישראל. ברור מי רוצה שלום ומי סרבן שלום. ישראל רוצה שלום בצורה הברורה ביותר. להחלטה יש קשיים שנלווים ויש קשיים מיותרים".

עוד אמר נתניהו כי "ביקשתי ביום שישי להקים צוות בהשתתפות שר הביטחון אהוד ברק והשר בני בגין, שיבחן כיצד להסיר קשיים מיותרים. המטרה היא לא לעצור את הבנייה הקיימת ולא להערים קשיים במקומות שאין צורך בכך. הצוות מעביר לי דיווחים באופן שוטף. ההשהייה היא לא מעבר לתקופה שנקבעה ובסיומה תתחדש הבנייה".

נתניהו גם ציין כי "כדי להסיר ספק, אני אומר שוב, שזאת החלטה חד פעמית וזמנית. ההקפאה לא נמשכת עד סוף, אנו חייבים לעבוד יחד ואני אומר גם למתיישבים, גם לשרים וגם לחברי הכנסת, לכידות פנימית חשובה מכל. אני מבקש שיתוף פעולה לביצוע ההחלטה וסיוע במסגרת החוק".

בתוך כך, פלסטיני תושב אחד הכפרים באזור שכם התלונן הבוקר כי מתנחלים הציתו שני כלי רכב וכן מבנה בכפרו. גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי מדובר בפעולת נקמה של המתנחלים על רקע המאבק בצווי הקפאת הבנייה. המנהל האזרחי פתח בחקירה. כוחות גדולים של צבא ומשטרה סורקים את האזור.

מקורות פלסטינים דיווחו כי לפני מספר ימים תקפו מתנחלים מיצהר את הכפר בורין הסמוך. "הכפרים הפלסטינים בקרבת יצהר סובלים מהתנכלות יומיומית של מתנחלי יצהר", הוסיפו. הפלסטינים טענו כי באחרונה הופץ מסמך בקרב ההתנחלויות בצפון הגדה המערבית, הקורא להתנכל לפלסטינים ולסגור את הכבישים המחברים בין הערים הפלסטיניות.

עדכון ראשון: 8:52

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully