וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים מתכננים לתבוע את אלוף פיקוד מרכז

יהושע בריינר

6.12.2009 / 7:00

ראשי מועצות ביהודה ושומרון מתכננים תביעה ייצוגית נגד אלוף פקמ"ז, אבי מזרחי, בגין נזקים אשר לדבריהם ייגרמו כתוצאה מהקפאת הבנייה. תביעות דומות יוגשו גם נגד ראש המנהל האזרחי תא"ל יואב מרדכי

הקרב על הקפאת הבנייה בהתנחלויות עובר לבתי המשפט: ראשי מועצות ביהודה ושומרון מתכננים תביעה ייצוגית כנגד אלוף פיקוד מרכז אבי מזרחי בגין נזקים כספיים הנגרמים לדבריהם כתוצאה מהקפאת הבנייה. היועצים המשפטיים של הרשויות בודקים בימים האחרונים את הנזקים הכספיים, ומתכננים להגיש תביעות נזיקין כנגד האלוף מזרחי, מתוקף העובדה כי הוא הגורם החתום על צווי ההקפאה, ובמקביל תביעות דומות כנגד ראש המנהל האזרחי תא"ל יואב (פולי) מרדכי.

בנייה בשטחים. GettyImages
""אנשים כבר קיבלו היתרי בנייה משר הביטחון, קבלנים כבר חתמו חוזים, רכשו חומרים ועומדים מול לוחות זמנים ופתאום ביום אחד אומרים להם לעצור הכל" אמר ראש עיריית מעלה אדומים/GettyImages

על פי חישובים ראשוניים, ההפסדים הכספיים של תושבי יהודה ושומרון מגיעים למאות מיליוני שקלים. בימים האחרונים בדקו היועצים המשפטיים של המועצות את האפשרויות המשפטיות בנושא, זאת בנוסף לעתירות לבג"ץ המתוכננות כנגד חוקיותו של צו ההקפאה.

כך למשל מחישובים שבוצעו בעיריית מעלה אדומים, נצפה כי עצירת הבנייה תביא לנזק של כ-13 מיליון ש"ח. הסכום כולל הפסדים של קבלנים, הוצאות הרשות עצמה וכן הפסדים של רוכשי קרקעות שכבר החלו לשלם בפועל. "אנשים כבר קיבלו היתרי בנייה משר הביטחון, קבלנים כבר חתמו חוזים, רכשו חומרים ועומדים מול לוחות זמנים שכוללים קנסות ופתאום ביום אחד אומרים להם לעצור הכל", אומר ראש העירייה בני כשריאל לוואלה! חדשות, "השבוע אנחנו נבדוק את הנושא לעומק במטרה להגיש באופן אישי תביעת נזיקין כנגד האלוף מזרחי, שהחל רק לפני תקופה קצרה את כהונתו בתפקיד וכבר פתח ברגל שמאל את היחסים עימנו".

אלוף אבי מזרחי. דובר צה"ל
מזרחי, שנכנס לתפקידו רק לפני מספר שבועות, קיווה שהיחסים בינו ובין מנהיגי יהודה ושומרון יהיו טובים יותר מזה של קודמו בתפקיד/דובר צה"ל

בין היתר צפויים ראשי הרשויות להסתמך על פסקי דין שהגישו פלסטינים, בהם נפסקו פיצויים בגין החלטות של קציני צבא. "גם אלוף הפיקוד צריך לעשות שיקול דעת, למרות שמדובר בהחלטה של שר ביטחון", אומר כשריאל, "כולנו ראשי רשויות ששומרים בקנאות על חוקי התכנון וביום אחד שוללים מאיתנו את הסמכויות. אנו נוכיח לאלוף מזרחי שאסור לו להיות חותמת גומי".

למרות שמזרחי עצמו הוא החתום כמי שהוציא את צווי ההקפאה, נמנעו עד עתה ביהודה ושומרון לצאת באופן אישי כנגדו אלא העדיפו למקד את המאבק בשר הביטחון ובראש הממשלה. מזרחי, שנכנס לתפקידו רק לפני מספר שבועות, קיווה שהיחסים בינו ובין מנהיגי יהודה ושומרון יהיו טובים יותר מזה של קודמו בתפקיד, האלוף גדי שמני, אולם נראה כי כעת הוא יימצא עצמו במרכז מאבקם של המתנחלים. במקביל צפויות היום ארבעה רשויות להגיש עתירה לבג"ץ כנגד צו ההקפאה. הארבעה, מעלה אדומים, בקעת הירדן, הר אדר ומגילות מצטרפות למספר רשויות נוספות שהגישו עתירה דומה בשבוע שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully