וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אליעזר: טורקיה תתווך בין ישראל לסוריה

פנחס וולף וניר יהב

5.12.2009 / 22:51

לדברי שר התמ"ת, טורקיה תופסת חזרה את מקומה כמתווכת בין ישראל לסוריה. "אני מקווה שהשלב הבא יהיה פגישה בין נתניהו לארדואן בזמן הקרוב"

שר התמ"ת, בנימין בן אליעזר, שביקר לפני מספר ימים בטורקיה, אמר הערב (שבת) בנאום בלשכת המסחר בבאר שבע כי "בעקבות ביקורי, טורקיה תופסת חזרה את מקומה כמתווכת בין ישראל לסוריה. אני מקווה שהשלב הבא יהיה פגישה בין נתניהו לארדואן בזמן הקרוב, ובזה אראה הצלחה גדולה".

מוקדם יותר אמר ח"כ דניאל בן סימון (העבודה) כי "יש מגעים שלא מפרסמים אותם בין סוריה וישראל שעשויים להביא להסכם". בנאום שנשא במסגרת אירוע שבת תרבות בבאר שבע הבהיר, כי "ההסדר עם סוריה הוא נמצא, צריך רק לחתום עליו. אני חושב, בשיחות שלא מפרסמים אותן, שיש מגעים בין סוריה לישראל, שעשויים להביא להסכם".

הבוקר דיווח מקור דיפלומטי לעיתון המצרי הממסדי 'אל-אהראם', כי "ישראל שיגרה מסרים חיוביים לפיהם היא מסכימה שטורקיה תשוב ותתווך במשא ומתן בין ישראל לסוריה". לדברי המקור, ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן יקיים ביקור רשמי בסוריה ב-22 בדצמבר, במהלכו יעדכן את ההנהגה הסורית בשינוי עמדתה של ישראל.

המקור הוסיף כי "המגעים יחודשו מהנקודה שבה הם הופסקו" וכי הם ייערכו במחצית הראשונה של 2010. במהלך ביקורו של ארדואן בסוריה בסוף החודש הוא צפוי להיפגש עם הנשיא בשאר אסד ועם בכירים סורים נוספים. בעיתון נכתב כי שתי המדינות צפויות לחתום על הסכם שיתוף פעולה חדש ביניהן.

בחודש שעבר ביקר בנימין בן אליעזר בטורקיה, ביקור שהגדיר כהצלחה. "הביקור שלי השיג את מטרתו. הצלחתי לבלום את כדור השלג שהלך והידרדר, אני מרגיש שהצלחתי להשיב את היחסים למסלולם", אמר בן אליעזר, בשיחה עם עיתונאים ישראלים שהתלוו לביקורו. לדבריו, "המטרה הראשית בביקור היתה לשדרג את מערכת היחסים הכלכלית בין טורקיה לישראל ולהדק את הקשרים בין המדינות, והדבר הזה קרה". ביקורו של בן אליעזר נערך על רקע מתיחות ביחסי ישראל טורקיה בעקבות ביקורת טורקית על פעולות ישראל ברצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully